Gønn Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 "Så å si" skrives uttrykket, ja. Kan ikke si at jeg ser "så og si" så ofte, heldigvis. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det står ofte i dagbladet og VG, lokalavisen, har sett det en gang i aftenposten, konsekvent i hw-nettverket og ikke minst på forumet. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det står ofte i dagbladet og VG, lokalavisen, har sett det en gang i aftenposten, konsekvent i hw-nettverket og ikke minst på forumet. 8195010[/snapback] Jeg har til og med blitt rettet på en gang jeg skrev «så å si». Jeg var iallfall sikker i min sak. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Skrives det "desverre" eller "dessverre"? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Sistnevnte. http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Burde kanskje legge til dette når det gjelder apostrof i genitiv: Ap's EUs Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det er utrolig mange innlegg her på forumet som irriterer meg voldsomt med ekle skrivefeil. Er det lov å rette på dette i et innlegg uten å kommentere topic? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Topic, topic, topic. Hvilket språk er det vi egentlig holder oss til? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Kan noen bøye ordet livmor? Vil det bli til mødre i flertall? Jeg og Jonas har en diskusjon på det Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvis jeg tolker ordboka og de grammatiske kodene korrekt, bøyes livmor slik: livmor - livmor(a|en) - livmorer - livmorene. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Ser flere og flere som skriver "Det gjør du faen _MED_ ikke!". Har alltid trodd det het "Det gjør du faen _MEG_ ikke!". Hva er riktig? Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hvorfor står ikke ordet «implementasjon» i ordboka? Finnes ikke dette ordet? Jeg har inntrykk av at implementering er en prosess som fører til en implementasjon. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Bokmålsordboka mangler nok en god del ord, spesielt slike vanskelige ord. Men, du kan jo søke flere steder. Da ser du at man finner veldig mange treff, som er en god indikasjon på at det er et ord. Her finner du betydningen. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Fremmedordbøker kan være fine steder å lete etter slike ord. Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hvorfor står ikke ordet «implementasjon» i ordboka? Finnes ikke dette ordet? Jeg har inntrykk av at implementering er en prosess som fører til en implementasjon. Noen som kan hjelpe meg? 8504598[/snapback] http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Ikke alle substantiverte verb står i ordboken. Det trenger de ikke heller. Den vanligste endelsen for substantiverte verb er vel "-ing". Færre ord har "-asjon". Det betyr det samme, vil jeg tro. Iallfall med mindre slike ord har oppføringer med forskjellig betydning på begge endelser i ordboken. Endret 1. mai 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Er ordet "men" aldri tillatt som første ord i en setning? Endret 6. mai 2007 av Drillo Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Er ordet "men" aldri tillatt som første ord i en setning? 8549323[/snapback] Et hemmelig politi kommer ikke akkurat for å skyte deg. Jeg vet ikke om et regelverk som sier at det ikke er lov, men det er veldig dårlig språkføring. Jeg begynner aldri en setning slik. Prøv å bake inn "imidlertid" eller lignende. Endret 6. mai 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Thend Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hvorfor er det veldig dårlig språkføring? Så lenge man ikke begynner annenhver setning med "men" skal det vel gå greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå