HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Flotte greier! Utrolig bra skrevet!Noen tillegg: [masse tillegg] Tusen takk for et flott svar gspr! Kjempeflott at du la med forklaringer og eksempler til forslagene. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 At dere orker.. gjør noe nyttig for deg da! få denne tråden STICKY! Jeg kommer i allefall ikke til å gjøre den sticky.. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 At dere orker.. gjør noe nyttig for deg da! få denne tråden STICKY! Jeg kommer i allefall ikke til å gjøre den sticky.. hvorfor ikke? er det ikke så viktig med grammatikk? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg kommer i allefall ikke til å gjøre den sticky.. Vær litt grei, da! Dere moderatorer er jo her for å tjene brukerne, og det ser ikke ut som det er de helt store motforestillinger mot å gjøre tråden sticky. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 FEIL: "Jeg har mere knapper enn deg"RIKTIG: "Jeg har mer knapper enn deg" Kan være det er gårsdagen som taler, men brukes ikke "mer" bare om ting som ikke er kvantetiserte (kommer ikke på noe bedre ord). Altså: "Mer vann", men "flere knapper"? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Kan være det er gårsdagen som taler, men brukes ikke "mer" bare om ting som ikke er kvantetiserte (kommer ikke på noe bedre ord). Oops. *pinlig* Det er vanskelig å komme på nye eksempler hele tiden, så "knapper" hang igjen fra "flere knapper". Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg synes ikke denne diskusjonen om rettskriving fører noen sted egentlig, derfor setter jeg den ikke som pinned. Dere kan høre med andre moderatorer. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 HolgerLudvigsen: Flott! KANSKJE jeg klarer å skrive rett fra nå av, men lover ingenting! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) All honør til HolgerLudvigsen for at han gadd å skrive alt det der. Mange på dette og flere andre fora som burde lese og ta disse språk/gramatikk -tipsene til etteretning ja... Edit: Typo. Endret 17. mai 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Fin tråd, men dette hysteriet over grammatikk og skrivefeil går litt langt noen ganger. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Fin tråd, men dette hysteriet over grammatikk og skrivefeil går litt langt noen ganger. Mener du at dette er en del av det, da? @Alle: Dessuten, er vel ikke dette en diskusjon om grammatikk, men en grammatikkguide. /me fails to see the problem Edit: Derimot kan dette føre til det motsatte - hvis folk leser denne guiden her, skriver de kanskje mindre feil, og det blir færre diskusjoner. Vinn-Vinn situasjon. Endret 17. mai 2004 av bhsand Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Nei, ikke denne. Men er noen ekstreme brukere her, som jeg får inntrykket av at leter etter skrivefeil i innlegg for så å fortelle hvor dum brukeren er osv. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Men er noen ekstreme brukere her, som jeg får inntrykket av at leter etter skrivefeil i innlegg for så å fortelle hvor dum brukeren er osv. Enig. Det er ikke nødvendig å flame folk pga skrivefeil. Det hjelper omtrent aldri. Men det er godt å få det ut, så derfor har vi denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=126777&hl= Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Den tråden tør jeg ikke poste i, er redd for grammatikkfeil Lenke til kommentar
morfin Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Bra med en rettskrivingsguide! Får bare håpe at alle leser denne. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Forslag: Det heter "flere", ikke "fler", men det heter "mer", ikke "mere". Går det ikke an å si "mere" óg da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Forslag: Det heter "flere", ikke "fler", men det heter "mer", ikke "mere". Går det ikke an å si "mere" óg da? Ser ut som om du skal få lov til det faktisk Lenke til kommentar
Ender Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Gått insjativ detta her!! Ksjæmpe bra jåbba HolgerLudviksen rett skriving er vigtigt!! (somm Norsk Læraren min seier) Oooh... kunne ikkje halda meg Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Gått insjativ detta her!! Ksjæmpe bra jåbba HolgerLudviksen rett skriving er vigtigt!! (somm Norsk Læraren min seier) Oooh... kunne ikkje halda meg D var jg som maste på han om og lage tåden.. Hehe... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Bra at Holger orka å skriva alt dette, håper at de som trenger det, lærer noe av det. Men i mine øyne er det best å lære seg rettskrivning ved å lese masse. Fortrinnsvis bøker, siden de vanligvis er nøye korrekturlest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå