DeeJayVZ Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg mener å huske at man trenger 3. parts drivere under installasjonen av XP når man benyter Raptor som systemdisk. Er dette korrekt, og i tillfelle, er det noen som vet hvor man kan få tak i driveren ? DeeJayVZ Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Dersom du trenger dette finner du det nok på www.westerndigital.com Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Neei, tror ikke det stemmer, en harddisk skal fungere uansett den, men det spørs om du ikke må legge inn driver til kontrolleren din... Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Neei, tror ikke det stemmer, en harddisk skal fungere uansett den, men det spørs om du ikke må legge inn driver til kontrolleren din... Var nok det jeg mente ja. :smile: Noen tips ? Noen ? DeeJayVZ Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Visst det er en integrert kontroller på hovedkortet, så har du garantert det du trenger liggende på driver cd'en som fulgte med til hovedkortet. Du må nok kopiere ut driveren og over på en diskett for å få lastet den under installasjonen. Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Visst det er en integrert kontroller på hovedkortet, så har du garantert det du trenger liggende på driver cd'en som fulgte med til hovedkortet. Du må nok kopiere ut driveren og over på en diskett for å få lastet den under installasjonen. Man skulle tro det ja, men det eneste som lå av drivere på cd'en som fulgte med var Chipset-drivere. Nei, jeg får vel se hva jeg får i respons i den andre tråden jeg har (feil?)postet under "Hjelp, jeg skal ha ny pc"...... Takker i alle fall ! MVH DeeJayVZ Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Med mindre det er en litt sær RAID-kontroller eller noe slikt trenger du ikke spesialdrivere. Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Hei igjen ! Jeg ber om unnskyldning, men dere tar feil alle sammen (mulig jeg selv tar feil her nå, i tilfelle beklager jeg). Jeg trenger nemlig 3.PARTS-DRIVERE til S-ATA kontrolleren (hørtes det riktig ut ?) for at installasjonsprogrammet til XP PRO skal kunne "finne" Raptor'n som "masselagringsenhet" som det heter så fint.... eller bare Harddisk på dårlig norsk. Jeg har kommet så langt at jeg trykker F6 for å installere 3.parts drivere, men jeg får en feilmelding (se tråden under "Hjelp, jeg skal ha ny PC"), og kommer ikke videre i installasjonsprogrammet. Denne finnes hverken på CD'en til hovedkortet eller på www.westerndigital.com. Og JA, jeg trenger den driveren for å komme vidrere i installasjonsprosessen. Så, hvis noen har en 3.parts driver som fungerer fint til Raptor/XP PRO er jeg veldig....nei stryk det....ubeskrivelig glad hvis noen kan sende den til meg på mail ! Jeg mener da selvfølgelig noen som har KLART å installere XP PRO på en Raptor...enda bedre dersom det er noen som har tilnærmet samme maskinvare som meg (se signaturen) ! :smile: MVH DeeJayVZ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 SATA drivere burde du jo fått med Hovedkortet på en diskett hvis det har integrert SATA...hvis du har ekstern SATA kontroller, så må du nok gå på produsenten's hjemmeside å laste den ned... Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Du trenger drivere til S-ATA kontrolleren. Ikke disken Lenke til kommentar
airguard Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 disse driverene pleier og følge med hovedkortet på en 3,5 diskett. evnt kan du laste dem ned hos hovedkortprodusenten og kopiere til cd, hardisk eller floppy. floppy er jo greit for det er det første installasjons programmet leter etter når du har trykket f6 under installasjon av xp. Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei Gå til denne siden og velg denne driveren : Promise 20378 S-ATA RAID/Ultra Drivers. http://www.msi.com.tw/program/support/driv...20&NAME=MS-6758 Trur det løser ditt problem. Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 !!!! jeg har også dette problemet! men jeg har et promise sata 150 tx2 plus kontrollerkort. og under installasjonen av xp, først installerer jeg driveren ved å trykke F6, det funker flott, men så rett før win xp skal kopiere OS filene, så vil den igjen ha driveren til kontrollerkortet, men denne gangen finner den ikke filene på disketten!! hva ******? cant find ulsata.sys hva er dette for noe tull? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå