Gå til innhold

3 stk Windows 7 lisenser og bare 1 virker

Anbefalte innlegg

Kjøpte Windows 7 home premium FAMILY pack i USA. Denne består av 3 lisenser (kun 1 lisenskode som kan brukes på 3 maskiner).

Etter 2 installasjoner (som fungerte bra i noen uker) så sluttet den ene å virke. Fikk utallige meldinger om at lisensen var ugyldig. Merkelig siden jeg fortsatt hadde 1 lisens tilgode. Forsøkte å aktivere via Microsoft's automatiske telefontjeneste, hvor et av de siste spørsmålene var "is this a single or a multi license" hvor jeg svarte "multi" og fikk så klar beskjed om at det var den IKKE. Klikk så la tjenesten på telefonen. Ypperlig service tenkte jeg.

Lisensene ble jo kjøpt i USA. Er dette grunnen til at KUN 1 av 3 virker? Er det en grei måte å få disse lisensene aktive igjen? Vil nødig kjøpe 2 nye frittstående lisenser...

Håper noen kan hjelpe, for Microsoft sin support har jeg gitt opp.

Mvh, Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke den faller under "multi license". Er vel Enterprise licenser som gjør det.

Forsøkte du på nytt med singel? Fikk du ikke valget for "Live Activation Report"? Da får du snakke med en levende person ikke et auto system.

Eller bare la vær å velge, så blir du sikkert satt over til noen.

At den ble kjøpt i USA har nok lite å si.

Lenke til kommentar

Aktiver over telefonen, vent til du får snakke med en person (eller velg det valget).

Forklar situasjonen, og så ser du.

Når du sier du kjøpte den i USA, var du i USA da du kjøpte den, eller kjøpte du den på Ebay, Amazon etc?

For du kunne ikke ha kjøpt den på den Amerikanske nettbutikken, for de har sperret alle norske (og andre lands kredittkort).

Du kunne en liten periode kjøpe familielisensen fra Amazon.co.uk, samt på den Engelske nettbutikken.

Spørsmålet blir egentlig hvor du kjøpte den. På Ebay og Amazon (og QXL etc) har det florert med billige familielisenser, som har vist seg å kun være en vanlig og ulovlig MSDN/Technet lisens.

Men har du fysisk kjøpt den i butikk i USA, så burde det funke. På den andre siden, gjalt tilbudet IKKE Norge, så kan være du ikke får noe hjelp her, siden den ikke er beregnet på bruk i Norge.

Automatisk telefon aktivering, med valget å snakke med en levende person (ring det norske 800 nummeret) er mitt beste tips om du ikke har kjøpt en piratkopi fra (Ebay etc)

Last ned: Microsoft Genuine Advantage Diagnostics Tool

Og post resultatet her (det finnes en copy knapp, og du kan poste resultatet rett her), så kan jeg svare deg med en gang om du har en ulovlig kopi eller ikke.

Du gir ikke ut noe annen info, det er ikke noe farlig, og for å få hjelp fra MS på deres forum, MÅ du poste denne rapporten.

Lenke til kommentar

Når du sier du kjøpte den i USA, var du i USA da du kjøpte den, eller kjøpte du den på Ebay, Amazon etc?

For du kunne ikke ha kjøpt den på den Amerikanske nettbutikken, for de har sperret alle norske (og andre lands kredittkort).

Spørsmålet blir egentlig hvor du kjøpte den. På Ebay og Amazon (og QXL etc) har det florert med billige familielisenser, som har vist seg å kun være en vanlig og ulovlig MSDN/Technet lisens.

Men har du fysisk kjøpt den i butikk i USA, så burde det funke. På den andre siden, gjalt tilbudet IKKE Norge, så kan være du ikke får noe hjelp her, siden den ikke er beregnet på bruk i Norge.

Hei & takk for gode tips. Kjøpte den rett etter release fra Ebay for $250 + frakt & mva. Fikk den til Norge da jeg brukte JetCarrier. Står på esken "for use in USA & Mexico" så jeg aner problemer bare der hvis jeg ringer Microsoft. Genuin forseglet eske med genuine DVD'er så dette er ekte vare.

Husker at jeg utførte noen endringer i HW på maskin nummer 2 så kanskje det gjorde at lisensene ble "brukt opp". Da er det vel bare å få oppløst de "låste" lisensene som ikke har vært i bruk på 9 måneder... hvis dette er "lov" ifølge Microsoft...

Den ene maskinen som nå fungerer hadde ved en boot for ca 2 måneder siden en liten endring i BIOS. Dette resulterte i at den ene gjenværende lisensen også sluttet å fungere. Jeg ble så lei av alt "peset" fra Microsoft når jeg hadde gyldig lisens... men etter masse frem og tilbake fikk jeg aktivert den via den automatiske telefonen igjen. Så langt vil jeg oppsummere lisenshåndteringen i Windows 7 som MEGET PLAGSOM.

Jeg skal gjøre nytt forsøk på install av lisens 2 & 3 og ta bryet med å ringe en "live" person... men er det mulig at jeg kan få et bedre utfall av dette hvis jeg hendvender meg til Microsoft via deres eget support forum?

Marius

Lenke til kommentar

Hei & takk for gode tips. Kjøpte den rett etter release fra Ebay for $250 + frakt & mva. Fikk den til Norge da jeg brukte JetCarrier. Står på esken "for use in USA & Mexico" så jeg aner problemer bare der hvis jeg ringer Microsoft. Genuin forseglet eske med genuine DVD'er så dette er ekte vare.

Marius

Beklager å si det med "ekte forseglet" og "ekte" plater har blitt solgt i store kvanta på Ebay, og de er langt fra ekte, så falske som de kan bli, og med "ekte" MSDN/Technet lisenser.

Bare se på dette forumet her, til MS og du vil se at det som ser ut som ekte, ikke er ekte:

Laster du ned programmet jeg linket til, så vet du mer før du ringer noen. Bare dumt å ringe hvis du har en MSDN/Technet lisens.

To check your PID press the win key and pause at the same time, or open system properties through the control panel, scroll down to activation section and look at the PID It will look something like this 12345-067-1234567-54321, the portion you are interested in is the three digit section, if it matches or is within one or two digits of the examples below you probably have an MSDN key.

065, 066, 067 for Ultimate, 220 area for Pro and the 230, 231 area for premium, there are probably others but they should be close to those posted

mgadt2.jpg

Dette er fra min pc, men jeg har Technet og MSDN konto, så min lisens er faktisk ekte. Men disse kan ikke selges videre, så om en som ikke har MSDN/Technet konto har et av nummerene i "quote" over, så er det 100% falske, uekte, eller kall dem hva du vil.

230 eller 231 for din del, betyr at du har blitt lurt for $250.

Så kjør programmet, og sjekk, har du ikke 230 eller 231 i nummeret ditt, så ringer du 800 nummeret for aktivering her i Norge og prøver der. Har du 230 eller 231, bare glem det, prøv å få igjen pengene, og kjøp ny Windows versjon. Microsoft kommer IKKE til å hjelpe deg. 100% garantert.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar. Jeg skal kjøre dette hjemme i kveld... Poster resultat her.

Sjekket på JetCarrier sine sider at jeg kun betalte USD $154 for alle 3 lisensene. Ser at tilsvarende går for USD $285 nå så kanskje jeg har fått noe tvilsomme lisenser likevel. Vi får se...

Endret av mariusm69
Lenke til kommentar

Ser ikke så ille ut:

Windows Product ID: 00359-030-1502517-85432

Remaining Windows rearm count: 3

Mesteparten av det andre:

Diagnostic Report (1.9.0027.0):

-----------------------------------------

Windows Validation Data-->

Validation Code: 0

Cached Online Validation Code: 0x0

Windows Product Key: *****-*****-XXXXX-XXXXX-XXXXX

Windows Product Key Hash: FBXRDdsKSQezV6PfQukDJTQg/1c=

Windows Product ID: 00359-030-1502517-85432

Windows Product ID Type: 5

Windows License Type: Retail

Windows OS version: 6.1.7600.2.00010300.0.0.003

ID: {AC0F02F2-5681-48EF-926A-1047E84932F7}(1)

Is Admin: Yes

TestCab: 0x0

LegitcheckControl ActiveX: N/A, hr = 0x80070002

Signed By: N/A, hr = 0x80070002

Product Name: Windows 7 Home Premium

Architecture: 0x00000009

Build lab: 7600.win7_gdr.100226-1909

TTS Error:

Validation Diagnostic:

Resolution Status: N/A

Licensing Data-->

Software licensing service version: 6.1.7600.16385

Name: Windows® 7, HomePremium edition

Description: Windows Operating System - Windows® 7, RETAIL channel

Activation ID: 2e7d060d-4714-40f2-9896-1e4f15b612ad

Application ID: 55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f

Extended PID: 00359-00170-030-150251-01-1044-7600.0000-1702010

Installation ID: 005491615696628810072436841496548562936690875973855815

Processor Certificate URL: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88338

Machine Certificate URL: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88339

Use License URL: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88341

Product Key Certificate URL: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88340

Partial Product Key: M9RXM

License Status: Licensed

Remaining Windows rearm count: 3

Trusted time: 10.08.2010 20:39:55

Windows Activation Technologies-->

HrOffline: 0x00000000

HrOnline: 0xC004C533

HealthStatus: 0x0000000000000000

Event Time Stamp: 6:19:2010 16:47

ActiveX: Registered, Version: 7.1.7600.16395

Admin Service: Registered, Version: 7.1.7600.16395

HealthStatus Bitmask Output:

Lenke til kommentar

Nei det er ikke en MSDN/TECHNET lisens. Mens det rearm betyr ikke at du kan aktivere tre ganger til, men du kan bruke -rearm funksjonen tre ganger til på den pcen (sjekk -rearm på google.no).

Men denne lisensen kan du ringe MS med, så ring MS i Norge på 800 nummeret du får opp når du velger telefon aktivering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...