mbangen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei Jeg skal kjøpe ny pc, men har litt problemer med å velge riktig prosessor. Jeg har sett på 2 prosessorer: Intel i7 870 2,93 GHz eller AMD X6 1090T Black Edition 3.2 GHz/3.6 GHz turbo PCen skal primært brukes til gaming (med 1920x1200 oppløsning)og vil helst slippe å overclocke. (fordi jeg ikke har noe erfaring med det) Hvilken burde jeg velge? Funker turbo-funksjonen til AMD som en automatisk overclocking? Skal også ha denne prosessoren i minimum 3-4 år så hvilken er best for fremtidige spill? Jeg lurer også på hvor mye en SSD disk lønner seg i forhold til HDD? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 1090T deffintivt.. TurboV er et kjekt verktøy til å overklokke veldig enkelt ja men det går ikke helt automatiskt, du må jo sette det opp men det er forhåndinstillinger du kan velge som er enkelt og greit SSD disk er veldig fornuftig til system disk, men dette kommer au litt an på budsjettet ditt. du kan få gode raske hdd`s som holder fint uten problemer i 3-4år men en ssd disk vil alltid være mye raskere. intel sine cpuer er knallgode og de er bedre enn amd sine, men til gaming er begge like gode omtrent så en 190T vil dra langt forbi en i7 870 i ytelse i spill.. når det kommer til 3d rendering og slike ting så nytter ikke amd lengre, da er det kun intel som gjelder Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kjør på med 1090T. Den yter ganske likt til i7 870 i dag, men bare venter på ny software som klarer å utnytte mer av CPUen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå