Mys1 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har denne TV-en: panasonic TX32LED8F . Det står at den støtter opp til 720p. Men når jeg går på PS3, så står det "signalkilde 1080p". Hva betyr dette? Jeg vurderer å kjøpe ny PC siden jeg helst vil ha høyere oppløsning, men er ikke det vits likevel da? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 TV-en din har et display med 1366x768 piksler, men kan også ta i mot signaler i 1080p (1920×1080 piksler) og nedskalere det til det displayets oppløsning. Det funker fint for levende bilder fra BluRay, spillkonsoller etc. Kobler du til en PC, vil det ikke ha noen hensikt å sende annet enn 1366x768 (eller 1366x760) til TV-en, om du vil ha skarpt bilde uten forvrengninger, såkalt 1:1 pixelmapping. Alt annet vil bli skalert til formatet på TV-ens LCD-display, og vil kunne se litt dårlig ut. Hvis du vil ha større oppløsning når du kobler PC til TV, er det TV-en du bør bytte først. Det er ikke usannsynlig at PC-en du har vil støtte 1920x1080, straks den oppdager at den er tilkoblet en TV som har det formatet på displayet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå