Gå til innhold

Problem med min WD MyBook 1TB: Disken er halvfull, men finner ikke data.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en WD MyBook 1TB som har fungert brukbart de siste 1,5 årene.

Så i kveld forsvant plutselig 500 GB data. Helt uten videre. Det er ikke slettet eller noe, jeg bare ser det ikke.

Jeg ser mappene i root, men når jeg går inn i hver og en av dem, er det ikke noe der.

Unntatt i én av mappene. Der ligger det noe, men kun noen få filer og ingen av dem fungerer.

For å gjøre det hele enda bedre ...

Jeg har ikke installert noen ting, lastet ned noe, jeg har ikke virus e.l. og alt sammen var der for 30 minutter siden.

Jeg har ikke prøvd å google, da jeg ikke er helt sikker på nøyaktig hva som har skjedd, eller hva jeg skal google etter.

Tips og hjelp mottas med glede.

Bilder i spoiler:

filmorgfolders.png

filmorg.png

folder1empty.png

folder2empty.png

folder3.png

folder3a.png

folder3bempty.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer hvis du går inn på mappealternativer og fjerner haken på "skjul beskyttede operativsystemer" ? Får du opp noen flere mapper da?

Om du sletter noe fra en eksterndisk, opprettes det gjerne en mappe som heter noe á la $RECYCLE, hvor alle filene ligger. Har i hvert fall opplevd det flere ganger.

Prøv og se, håper noe dukker opp! :D

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis du går inn på mappealternativer og fjerner haken på "skjul beskyttede operativsystemer" ? Får du opp noen flere mapper da?

Om du sletter noe fra en eksterndisk, opprettes det gjerne en mappe som heter noe á la $RECYCLE, hvor alle filene ligger. Har i hvert fall opplevd det flere ganger.

Prøv og se, håper noe dukker opp! :D

Jeg prøvde å fjerne haken, men null forandring. Jeg får heller ikke til å opprette nye mapper / filer på disken, og å slette de som alt ligger der og faker tomme, er jeg skeptisk til. :p

Har du read error i LBA:0 er dette der MBR ligger. 0 er den første logiske block med 512byte

Aha ... Og hva vil det si? Det er lenge siden jeg gikk IKT / leste til fagprøven og kunne noe av dette. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...