-Léon- Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) #1 Audi A4 1.8 TFSI 2009, 23000 km., kr. 279.290, - Pros:++ Veldig lav kmBilligere enn valg #2Parkeringsensor bak2009 modelCons:-- PrivatØstlandet, må få meg til Drammen på enn eller annen måte.Bensin, vil ha diesel. #2 Audi A4 2.0TDI, KLIMA, ALU, LEV. KLAR 2009, 43000 km., kr. 299.000, - Pros:++ Er fra en bilforhandler (føler meg mer sikker i handelen da)2009 modelLav kmLigger i Haugesund, jeg trenger bare å hoppe på flyet og de kan møte meg på flyplassen også.Diesel2009 modelHar kanskje mulighet å ta min gamle Audi i innbytte, venter på svar på mail jeg har sendtCons:-- Koster mer enn #1Usikker på om det er ryggesensor (noe jeg vil ha på min neste bil) Har lyst å høre hva dere synes om bilene og om ting jeg bør se etter når tiden kommer til å prøvekjøre bilene og alt annet dere kan komme med info angående kjøpene. Endret 12. august 2010 av -Léon- Lenke til kommentar
Penance Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg synes begge bilene ser ok ut. Hvilken du burde velge kommer an på hva du liker og synes er viktig. For det første er 1.8 en bensiner og 2.0 en diesel - det synes jeg er viktig å bestemme seg for på forhånd (ser du vil ha diesel, men det er vel en grunn til at du fremdeles vurderer bensineren?). Har hørt mye positivt om begge motorene, men en del klager over støy fra common railen. Så er det bare å skrive seg en liste over ting man setter høyt og vurdere, sammenligne osv. Kjøpte selv en A4 nå på fredag, så har hodet fullt av "viktige" detaljer. Kan liste opp noe; - Seter - stoff, skinn, farge, sport.. - Interiør - dekor, taktrekk, farger.. - Gadgets - navigasjon, FIS, el.vindu bak, regnsensor, ryggesensor, MMI, cruisecontrol, xenon/bi-xenon, adaptive kjørelys, understell, multifunksjonsratt.. Dette er ting jeg bryr meg om - du mener sikkert noe annet, men jeg synes det er verdt å tenke godt over slike ting. Er det noe spesifikt du vil ha på bilen, som gjør at den blir for dyr ville jeg vurdert å gå ned på f.eks årsmodell for å få mer utstyr. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Vil helst ha diesel, vil prøve å redusere bensinutgiftene mine og har ikke noe imot om bilen bråker litt mer. Skinn interiør med "sølv" dashbord, hvertfall ikke tre interiør. Eneste av Gadgets jeg ville prioritert er vel ryggesensor bak, kanskje forran og multifunksjonsratt. Xeno og regnsensor er ikke så fryktelig viktig. Ville også helst hatt Audien i svart eller mørk grå. Farge: Svart, mørk grå Felger: +17" Seter/Interiør: Svart skinn, sølvfarget dashbord(eller fake karbonfiber) Gadgets: Takluke, ryggesensor bak(kanskje foran også), multifunksjonsratt, NAVI, cruiscontroll, hengerfeste (helst avtagbar), kjørecomputer og kanskje sportsunderstell og tydligvis MMI hvis jeg har forstått riktig hva det er =). Vet ikke hva FIS står for. Hva synes du om prisen på bilene, har fått svar ifra fyren som solgte 1.8 og han sa at han hadde fått en del forespørsler. Så jeg tviler litt på at jeg greier å avtale en tid før han allerede har fått en kjøper. & en liten klage ifra min side, hva tenker folk på når de legger ut en bil på Finn.no eller Autodb.no og bare legger ut ett eller to bilder, og de bildene er t.o.m. dårlig kvalitet og viser bilen kún fra utsiden... fail.. Bare sånn at jeg får det oppklart. Pros er positive egenskaper og Cons er negative? Eller har jeg misforstått hehe Endret 10. august 2010 av -Léon- Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Pros er positive og cons er negative, ja. Nå skal jeg hute meg ut av bilforumet for her hører ikke jeg til. Lenke til kommentar
Penance Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg tror det vil lønne seg for deg å finne ut hvilken motor du vil ha, årsmodell, km.stand og ca. pris. Søk på finn.no og luk ut biler som er uaktuelle etter hvilket utstyr de ev. mangler. Vurdér for/mot for hva du kan klare deg uten og hva du må ha, så ser du fort hvilken pris bilen for deg ligger på. Diverse utstyr kan ettermonteres om bilen mangler noe. Ryggesensor, (avtagbart) hengerfest, navigasjon, xenon o.l. Sjekk pris på ettermontering før du bestemmer deg - store variasjoner (sjekk også muligheter for å kjøpe fra f.eks Tyskland)! Ingen av bilene du linket til har skinninteriør, så om du vil ha det får du vel lete videre. Felger/dekk av eget ønske kan kjøpes i ettertid. FIS (førerinformasjonssystem) er kjørecomputer +. Den har ofte navigasjon, men uten kart. Jeg aner ikke hva disse bilene ligger på i pris, men etter et kjapt søk på finn (2009 mod, diesel, sedan, manuell) er gjennomsnittet noe høyere. Bilene du linket til har noe lavt utstyrsnivå. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Eg går vel egentlig mest ut ifra biler som er billigere enn 300 000,- og så langt har jeg ikke funnet så mange som jeg har likt. Har sett noen fine BMW 320 og 520. Lenke til kommentar
Penance Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ok, jeg trodde du hadde bestemt deg for en A4. Jeg synes det blir vanskelig å hjelpe før du i alle fall har funnet ut hvilket merke/hvilken type bil du vil ha. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Ser ikke helt hvorfor du mener å kjøpe bil privat er negativt. Du får som regel bilen billigere, og på så nye biler som det er snakk om her gjelder jo garanti fremdeles. Å selge den gamle bilen privat koster deg annonseprisen og et par kalorier, og du vil sannsynligvis få mange tusen mer igjen enn om du bytter inn bilen hos en forhandler. Det er ren idioti og latskap å bytte inn bilen hos en forhandler. Jeg har på det meste "tjent" over 35.000,- på å selge en bil privat kontra hva jeg har fått i innbyttepris. Endret 11. august 2010 av Sluquet Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Har vel bestemt meg for Audi A4 eller BMW 320/520. Ja, jeg hadde egentlig glemt at nyere biler har garantien forsatt, jeg har en som har sagt han er interessert i å kjøpe bilen. Så tror det skal gå fint. Lurte på, vil dere si at 43 000,- km fordelt på ca 14 mnd er mye? Jeg vil si det er litt men er da ikke ekspert på området. Endret 11. august 2010 av -Léon- Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det blir cirka 37.000 på et år som er godt over gjennomsnittet vil jeg tro, men det har ingenting å si. Så lenge serviceheftet er fulgt opp har det liten betydning om bilen har gått 12.000 eller 40.000 på et år. Når det er snakk om sånne lengder er det mest sannsynlig blitt kjørt lange strekninger, noe som igjen sikkert er bedre enn mye bykjøring. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 @Sluquet Takk for svaret Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 En liten bump og et nytt spm jeg lurte på. Hvor mye er det "realistisk" å få prutet ned prisen på en bil, fra forhandler? Har lyst på #2 på lista min. Men jeg hadde likt om jeg hadde fått an for ca 250-260 000,- Er det bare å glemme eller? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 En liten bump og et nytt spm jeg lurte på. Hvor mye er det "realistisk" å få prutet ned prisen på en bil, fra forhandler? Har lyst på #2 på lista min. Men jeg hadde likt om jeg hadde fått an for ca 250-260 000,- Er det bare å glemme eller? Så mye kan du nok glemme å få den pruttet ned. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Ja, regner med at det må mye til for at det skulle skjedd ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå