AndyBay Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hva forårsaker disse blå skjermene? System_service_exception Bad_pool_header Memory_management Cache_manager Pfn_list_corrupt Dette er noen av dei mange blå skjermene eg har fått Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Informasjonen du kommer med er for tynn .Ingen her som er synske. Debug memory.dmp fil(ene) dine for hver enkelt feil med Windbg eller gjør det ihvertfall litt enklere med å åpne de med Nirsofts BlueScreenView : http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html Har du ikke slettet dmp filene kan du åpne alle sammen for de ulike datoene/tidspunktene med de 5 ulike feilene for å analysere dem hver for seg. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Denne feilmeldingen betyr minnefeil. Memory_management For å teste om det er feil kan du kjøre en minnetest på maskinen. How to her. Endret 9. august 2010 av arjato Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kan tildels være enig med arjato at du kan ha hardware memory feil (feil settings) selv om denne BSOD kan liksågodt komme av en feilaktig koding i en driver. Men med ulike stop errors som ikke har noe slags mønster kan jeg også helle til at du har et hardware problem relatert til minnet eller minnet i sammenheng med IOH/QPI. Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Eg har reinstallert PCen pga dette, og fått nye RAM brikker sendt. Har ikkje fått noen feilmeldinger med dei nye brikkene, men det virker litt rart hvis alle BSODene er pga RAM brikkene Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Denne feilmeldingen betyr minnefeil. Memory_management For å teste om det er feil kan du kjøre en minnetest på maskinen. How to her. Eg testa dei gamle brikkene sammen og en for en. Noen ganger hviste det feil, andre ganger ikkje Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Eg testa dei gamle brikkene sammen og en for en. Noen ganger hviste det feil, andre ganger ikkje Ok, da har du jo funnet feilen da, du må nesten prøve maskinen en stund og se om du får flere feilmeldinger, er ikke noen vits i å lete etter feil om du ikke får flere bsod. Du kan jo selvfølgelig se igjennom dmp filene for å se om du finner noe spesielt, men ville sett om det kom flere bsod før evt mer feilsøking. Endret 9. august 2010 av arjato Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg vil påstå at får man feil som TS får: System_service_exception Bad_pool_header Memory_management Cache_manager Pfn_list_corrupt Dertte vil normalt tyde på feil med minne. Jeg hadde mer eller mindre samme BSOD som dukket opp, og da jeg skiftet fra Corsair Dominator til Kingston HyperX minne, forsvant alle BSOD. Normalt hvis man får BSOD med flere forskjellige henvisning er til feil med filer, er det ganske sikkert det er minne relaert. Hvis samme feil dukker opp flere ganger, f. eks. feil med en ati bla bla bla fil eller nv bla bla bla fil, er det ganske sikkert feil med skjermkort. Lenke til kommentar
AndyBay Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Jeg sendte inn RAM brikkene og fikk nye av samme sorten. Hadde problem med innstallering av OS pga noen av BSODene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå