dem1god Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg sitter og leker meg på jobben her, og som vanlig så angår det som regel nettverket ombord. Jeg har koblet opp en server som hele tiden spiller av mp3-filer som jeg da videre fordeler gjennom en radiofrekvens ombord. På denne måten kan alle områder med en radio lytte på akkurat dette. Det jeg derimot også ønsker er tilgang fra alle pc-er til denne serveren, slik at jeg kan bytte sanger. Dette er jo en enkel sak, men det som er problemet her er at med en gang jeg bytter en mp3-fil ved hjelp av Remote Desktop Manager så vil denne filen bli spilt av på den pc-en jeg sitter på, og ikke på serveren som jeg da altså ønsker. Noen som har et godt forslag på hvordan jeg kan få til så jeg kan bytte sanger via nettverket på denne serveren, slik at jeg da slipper å springe opp til serveren til enhver tid for å bytte? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har du prøvd RealVNC? Da jobber du i 'fullmodus' på serveren. Lenke til kommentar
dem1god Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har alt lagt inn Logmein-systemet for en rask og midlertidig løsning. Men det jeg ser etter er et system som kjøres lokalt via nettverket, og skal være uavhengig av Internett. Det kan til tider være tilfelle der vi har for dårlig heading til å få nettet inn stabilt, og da vil man gjerne at dette systemet skal fungere nettopp uavhengig av det. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Prøv VNC på et par maskiner så blir du nok fornøyd. Bruk samme installpakke over alt, og legg in serverdelen på serveren og Viewer på klienter. Konfigurer for VNC passord og koble til med DNS navn eller ip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå