Gå til innhold

Makan til uetisk dyrlege. Katt uten bein.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såklart katter har personlighet, og katter er dyr akkurat slik mennesker er dyr. Jeg har selv hatt flere dyr, inkl. katter.

 

Det hele handler i bunn og grunn om katten lide så mye at det ville hatt det bedre dødt. Jeg tror, forutsatt at korrekt eier kan gi dyret den oppmerksomheten dyret trenger, at katten tross sine disfunksjoner kan ha god liv hvor den vil trives.

Lenke til kommentar

Katten så ut som den hadde det fint, og om noen personer med mye tid vil ta seg av katten så tror jeg at den vil få det fint resten av livet også.

 

Om jeg hadde blitt helt lam, og ikke har kunnet kommunisere i det hele tatt ville sikkert noen sagt at jeg burde bare dø. Men hvordan vet de at jeg hadde villet dø? Det samme gjelder for katten. Dere kan ikke bare si at den skal avlives når den kan få et godt liv videre.

Lenke til kommentar

Hadde en vært lam og ute av stand til å kommunisere, ville nok de fleste valgt graven. Det er dog ikke tilfellet med katten, som både kan kommunisere og bevege på seg. Den har kun sterkt reduserte ben som gjør deler av livet vanskeligere enn det var før. Det betyr ikke at den har det vondt så lenge behov blir ivaretatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig med apegryn.

 

Er ingen forutsetning for at katter har det bra fordi om de har alle potene i behold.

 

Eiere av denne katten kan tilpasse omgivelser for denne katt, slik at den har det best mulig under sine forutsetninger.

 

Derimot har jeg ikke mye til overs for de som fikk kupert halene på sine katter tidligere hos veterinærer.

 

katten kan ha det bra den, selv om dens naturlige instinkter blir noe innsnevret.

Vil tro mange rasekatter i oppdrett som det tjenes penger på, får sine naturlige instinkter mye mere innskrenket.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...