Gå til innhold

Makan til uetisk dyrlege. Katt uten bein.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dyrlegen sa hun brukte wee-wee pads, og ut fra videoen så katten velholdt ut, forhåpentligvis var det ikke bare under filmopptaket.

 

Jeg mener en ikke kan sette grensen på handikappet på dyret, men på livssituasjonen. Gitt et handikappet dyr som lever godt og et friskt dyr som lever vondt, vet jeg godt hvilken jeg ville tatt av dage.

 

Skal du rette din anger mot dyremishandling så er det mange andre du heller kan rette din energi og pekefinger mot, både i norge og andre land. Å hjelpe dyrebeskyttelsen er en god start :w00t:

Lenke til kommentar

Det er typisk at byfolk skal besjele dyr og trorr at de har åpenbare menneskelige trekk.

 

Jeg tror ikke på sjel ei heller besjeler jeg noe som helst. Vi mennesker er også dyr. Og jeg er fra landet.

 

En katt kan ikke forstå at den har mistet beina. Den vil hele tiden ha ubehag.

På hvilken måte skal en unngå å forstå at beina er borte? Katten skjønte nok at noe var galt det sekundet han prøvde å gå etter operasjonen. Det er ikke paralellt med ubehag.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Tror dere overreagerer. Katten har jo det tydeligvis fint!

 

Tydeligvis?

 

Så du de øynene på den katten? Men støtter du dyreplaging så...

Hva var galt med øynene på katten? Jeg ser ikke tegn til sykdom eller vanskjøttelse.

 

Å påstå at MacJARedd støtter dyreplaging er en ufin måte å si du er uenig på. Støtt opp om dine argumenter istedenfor å gå på person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dere overreagerer. Katten har jo det tydeligvis fint!

 

Tydeligvis?

 

Så du de øynene på den katten? Men støtter du dyreplaging så...

 

øynene? var det ikke du som sa at man ikke skulle "besjele" dyr? Så hvordan kan den ha det trist når den er så dum som du sier?

 

Personlig er jeg ikke sikker på hva som rett eller galt her. Jeg så en dokumentar på Nrk hvor det var en familie med en hund som bare hadde 3 bein, men som likevel klarte seg. Familien elsket og lekte mye med hunden og den virket helt klart lykkelig. Dette her er hakket mer ekstremt dåg...

Lenke til kommentar

Det er typisk at byfolk skal besjele dyr og trorr at de har åpenbare menneskelige trekk.

 

En katt kan ikke forstå at den har mistet beina. Den vil hele tiden ha ubehag.

Har du noen gang eid en katt?

Katter er svært intelligente dyr, de har sin egen personlighet og ønsker.

Så klart en katt skjønner at den har mista beina, den vil også tilpasse seg etter det.

Den klarer jo å "gå" bortover på gulvet, så den får det greit hvis den får det den trenger av stell og kjærlighet.

 

apegryn: Jeg mener avliving er rett når handikappet er såpass stort at dyret ikke klarer å tilpasse seg, evt om dyret har mye smerter.

Lenke til kommentar

fy fa'n så "snille" folk er... den katta, har jo ikke noen sjans til å rømme unna alt heller.. Greit nok att den på opptaket for godt med stell etc, men det hadde nok vært bedre å latt den katten fått vandre til andre steder (les avliving)

 

Og FØR jeg får kjeft for det jeg mener her, ja jeg har katt selv og en kattunge. Kunne aldri latt katten ligge slik, det kan ikke kalles å "gå" når den stabber seg framover på det viset.

 

Hva om katten blir truet av noe, både mennesker å dyr, kan ikke forsvare seg eller rømme om det måtte være nødvendig.

 

Skal den katten være i bur 24/7 hele tiden, så klart ikke når den kommer på tv og får masse medie dekning da..

 

Nei, det hadde vært mye bedre å avlivet den, mener jeg

 

Frode

Lenke til kommentar

Hva om katten blir truet av noe, både mennesker å dyr, kan ikke forsvare seg eller rømme om det måtte være nødvendig.

 

Skal den katten være i bur 24/7 hele tiden, så klart ikke når den kommer på tv og får masse medie dekning da..

 

Nei, det hadde vært mye bedre å avlivet den, mener jeg

 

Frode

Det er jo ikke akkurat en ute-katt lengre, så hva skal true den?

Når truet noe i huset ditt katten din sist?

 

Og hvorfor i all verden nevner du at katten skal være i bur hele tiden?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å "besjele" dyr for å se om de har det bra eller ikke.

Katter har, som andre dyr, evnen til å vise hvordan de har det, de bare viser ikke det på samme måte som oss/snakker ikke samme språk.

 

Men å påstå at katter (eller andre arter) ikke har språk, ja det blir litt feil.

 

Edit: enig med aklla når det kommer til at katter har personlighet.

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...