joeranjensen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har nå rippet endel dvder til hdd med makemkv. Synes ikke kvaliteten er så mye å skryte av(hele skjermbildet blir på en måte "stripete" i vertikal retning, spesielt når det blir filmet sideveis) Vanskelig å forklare Jeg bruker en ekstern usb dvd-brenner og lurer på om den kan ha skylden?(Pcen er en acer aspire 1810tz) Noen som har erfart noe lignende med makemkv? Hvilke programmer bruker dere til dvdripping? Skal til å rippe hele dvdsamlingen nå, så det hadde vært greit å få et resultat jeg ble 100% fornøyd med Takker for svar Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Satt meg ned med dette for halvannet år siden, og fant ingen programvare som gav meg noe bedre resultat enn komboen AnyDVD+handbrake. AnyDVD er betalprogramvare da, men det er absolutt et godt stykke kode. Det gjør at man kan bare rippe hele dvd-en til disk i et filformat som VLC (og sikkert andre) kan lese som om det var en plate. Men når jeg skal ha det om til mkv/x264 så er det ikke noe bedre programvare enn handbrake. Handbrake finnes forresten også til linux om dette er noe du bruker. Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Dette er den løsningen jeg og har kommet fram til:) Funker "nesten" hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå