Matseng Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Hei, da var det på tide å kjøpe ny pc (aldri hatt min egen pc før ). Har tenkt å bygge sjøl. Tenkte på noe sånt. Ikke kom med noe mas om SSD da det er for dyrt. Kjøper heller samsung F3 1TB. Hvilket skjermkort? Hvilken mus? Cpu: AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX HK: GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX Ram: OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE Skjermkort: GIGABYTE RADEON HD5850 OC UDV 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP or ASUS RADEON HD5850 CU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP (følger med spill ) PSU: FRACTAL DESIGN NEWTON R2 800W MODULAR Skjerm: BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB DvD brenner/leser: Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL Vifter: FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 120MM 15DB RETAIL FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 140MM 9DBA RETAILx3 OS: MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT NOR DVD #OEM #NO Mus: ACE LASER MOUSE GAMING EDGE 3200 USB + MOUSEPAD or CM STORM SENTINEL ADVANCE 5600DPI USB Tastatur: LOGITECH G110 GAMING KEYBOARD Musmatte: SteelSeries QcK - musematte Antistatisk armbånd: Deltaco ESD Armledsband - antistatisk håndleddbånd Total pris 12 400NOK ca. Trenger og hjlep til valg av nettverksledning! Helst CAT 6. Edit: Budsjett er 12,5k, kan ikkje gå høgare. Bruksområde er speling (cs:s cod mw2 osv), surfing og lekser på word og excel. Takker på forhånd for alle svar Endret 9. august 2010 av Matseng Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Hei, da var det på tide å kjøpe ny pc (aldri hatt min egen pc før ). Har tenkt å bygge sjøl. Tenkte på noe sånt. Ikke kom med noe mas om SSD da det er for dyrt. Kjøper heller samsung F3 1TB. Hvilket skjermkort? Hvilken mus? Cpu: AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX HK: GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX Ram: OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE Skjermkort: GIGABYTE RADEON HD5850 OC UDV 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP or ASUS RADEON HD5850 CU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP (følger med spill ) PSU: FRACTAL DESIGN NEWTON R2 800W MODULAR Skjerm: BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB DvD brenner/leser: Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL Vifter: FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 120MM 15DB RETAIL FRACTAL DESIGN SILENT SERIES 140MM 9DBA RETAILx3 OS: MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT NOR DVD #OEM #NO Mus: ACE LASER MOUSE GAMING EDGE 3200 USB + MOUSEPAD or CM STORM SENTINEL ADVANCE 5600DPI USB Tastatur: LOGITECH G110 GAMING KEYBOARD Musmatte: SteelSeries QcK - musematte Antistatisk armbånd: Deltaco ESD Armledsband - antistatisk håndleddbånd Total pris 12 400NOK ca. Trenger og hjlep til valg av nettverksledning! Helst CAT 6. Edit: Budsjett er 12,5k, kan ikkje gå høgare. Bruksområde er speling (cs:s cod mw2 osv), surfing og lekser på word og excel. Takker på forhånd for alle svar Bytt til et bedre strømforsynings merke som corsair. Hvis du vil har modular bruk et par hundre ekstra på denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010314589.aspx eller på denne hvis modular ikke har noe å si: http://www.dustinhome.no/pd_5010205275.aspx Jeg vet ikke hvorfor du skal bruke penger på windows 7 disk da du kan få tak i det på andre metoder hvis du vil, kremt.(Hvis du ikke bryr deg om moralspørsmålet rundt dette, du skjønner hva jeg mener) Har du aboslutt ingenting av pc utstyr fra før? Jeg kan prøve og sette opp en bedre liste til deg senere i dag, budsjettet er på maks 12500kr og du trenger alt mulig, det vil si -kabinett, -hovedkort, -psu, -ram, -skjermkort, -skjerm, -CPU, -mus, -tastatur, -hardisk, -dvd-rom, -musematte og eventuelt noen vifter? Endret 10. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ville funnet en spiller som også støtter BlueRay. Se kansje etter et større kabinett? Gjerne et med ekstra stor vifte i siden. HD5850 kortet er ganske langt(over 24cm) og du kan få lite plass til kabler i kabinettet mot der du har HDD. Kabinettet ditt har jo mange vifteplasser, men tenk godt på kjøling. Syntes det er litt dumt å måtte ha åpen frontdør for å få god kjøling. Er det laget for å ha poweret i bunn? Sjekk hva slags plass det tar opp så det ikke dekker noe av HKet. Kansje ikke så smart å ha det i bunn slik at varmen fra PSU gur rett opp i GPU? Selv om du har vifter i kabinettet vil jeg tro varmluften fra PSU vil gå rett på GPU som blir stående over. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Siden budsjettet hans "bare" er 12500kr og han trenger alt mulig så hadde jeg ikke godt for noen bluray spiller med det første, kan hende han har en ps3 fra før også jeg vet ikke. Som sagt kan prøve å sette opp en komponent liste så snart du har satt opp alle delene du MÅ ha Matseng. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Siden budsjettet hans "bare" er 12500kr og han trenger alt mulig så hadde jeg ikke godt for noen bluray spiller med det første, kan hende han har en ps3 fra før også jeg vet ikke. Som sagt kan prøve å sette opp en komponent liste så snart du har satt opp alle delene du MÅ ha Matseng. En BlueRay spiller er ikke så dyr får for under 700,- Da er det stort sett uten brenner, men når brant du en CD eller DVD sist?? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Siden budsjettet hans "bare" er 12500kr og han trenger alt mulig så hadde jeg ikke godt for noen bluray spiller med det første, kan hende han har en ps3 fra før også jeg vet ikke. Som sagt kan prøve å sette opp en komponent liste så snart du har satt opp alle delene du MÅ ha Matseng. En BlueRay spiller er ikke så dyr får for under 700,- Da er det stort sett uten brenner, men når brant du en CD eller DVD sist?? Jeg brenner dvd-er rett som det er når jeg trenger det. Jeg tenkte bare på hvis han trenger alt mulig fra skjerm til vifter og skruer på 12500kr er det vel best å vente med en bluray spiller som blir mer en ekstra ting. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Ja jeg trenger absolutt alt. Har ikke bruk for blueray spiller. Et fulltower blir litt for stort, tenker på noe som fractal design r2, kanskje antec 902(?). Kan gå for corsair hx750w. Jeg har hørt mye bra om 800 wattern til fractal. Lenke til kommentar
Masterminders Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 her har du en bra gamer pc med 6 kjerners prosessor og 4gb minne og hd5870grafikk 24" skjerm osv. http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=823732 Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 der er ingen varer i handlevognen Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) her har du en bra gamer pc med 6 kjerners prosessor og 4gb minne og hd5870grafikk 24" skjerm osv. http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=823732 Vil ikke anbefale en 6 kjerners prosessor hvis det er en gaming pc. Det er allerede ikke så mange spill som bruker alle 4 kjernene men det kommer. Ingen spill bruker så mye som 6 kjerner. Du får samme resultat å gå for en billigere 4 kjerner hvis du skal gå for en amd prosessor. Skal sette opp et oppsett så snart jeg orker matseng. Bare svar meg på pm. Edit: nvm så det nå. Men hva er budsjettet så det er helt klart hva jeg kan forholde meg til. Fortsatt 12500kr? Vent til i morgen med å bestille så skal jeg sette opp et i dag for deg, ok? Endret 10. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 her har du en bra gamer pc med 6 kjerners prosessor og 4gb minne og hd5870grafikk 24" skjerm osv. http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=823732 Vil ikke anbefale en 6 kjerners prosessor hvis det er en gaming pc. Det er allerede ikke så mange spill som bruker alle 4 kjernene men det kommer. Ingen spill bruker så mye som 6 kjerner. Du får samme resultat å gå for en billigere 4 kjerner hvis du skal gå for en amd prosessor. Skal sette opp et oppsett så snart jeg orker matseng. Bare svar meg på pm. Edit: nvm så det nå. Men hva er budsjettet så det er helt klart hva jeg kan forholde meg til. Fortsatt 12500kr? Vent til i morgen med å bestille så skal jeg sette opp et i dag for deg, ok? Ok, fortsatt 12,5k. Lenke til kommentar
cesar Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Ville bytta CPU-en til denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010366889.aspx Og kanskje vente til Fractal Design R3 kommer ut? Den skal ha plass til en 29cm langt skjermkort, og 5870 skal være ca. 27cm langt. http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=53 Leste på en svensk side at den kom ut 15. August i Sverige. Vet ikke helt med Norge, da. Endret 10. august 2010 av cesar Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Ville bytta CPU-en til denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010366889.aspx Og kanskje vente til Fractal Design R3 kommer ut? Den skal ha plass til en 29cm langt skjermkort, og 5870 skal være ca. 27cm langt. http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=53 Leste på en svensk side at den kom ut 15. August i Sverige. Vet ikke helt med Norge, da. Får se hvor lenge det er til jeg får lov til å bestille. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) trnger svar i denne tråden Endret 13. august 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Da stenger vi denne tråden, siden den ansees som avsluttet. TS har to andre tråder som egentlig omhandler det samme. Det bør holde med en tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg