Gjest TS Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei folkens! Jeg har et problem som jeg ikke aner hva kan være. Jeg har vondt i hodebunnen på toppen av hode, ikke på sidene eller bak. Jeg får vondt bare jeg er nær håret litt. Etter en 10 minutters dusj har jeg dundrene hodepine. Det klør/svir, og jeg har sjekket at jeg ikke har lus. Jeg syns også jeg har blitt litt tynnere i håret på toppen I det siste har hodebunnen være så sensitiv at jeg får vondt av å bruke Koss headsettet mitt (Porta Pro), og det er jo nesten ikke nær engang! Hodebunnen som klør/svir blir også feit veldig fort, fortere enn resten, med veldig fort mener jeg etter 1 time. Jeg skal ringe til legen min imorgen, men jeg vil gjerne høre om noen her har noen forslag til hva det kan være før jeg kommer meg til han. Noen som har en ide om hva dette kan være? Det er veldig plagsomt og vondt Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Prøv å bytt shampoo/balsam Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har byttet sjampo og balsam flere ganger i år, men ingenting har hjulpet Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kan hende du har en hud sykdom. Du burde kontakte legen, sikkert ikke noe å være bekjymret for. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg er 21 år gammel mann. Nå ble jeg litt bekymret. Hva slags hudsykdom kan det være? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg er plaget med flass, så jeg bruker en shampo for dette. Jeg var nå inne på produsentens hjemmeside, og der står det bl.a. dette: "Nessleolje beroliger irritert hud, Hvetekimolje er rik på vitamin E, et antioksidant som beskytter cellene mot nedbrytning, Trollhasselekstrakt virker antibakteriell og motvirker flass, sopp, seboré og alpoeci (flekkvis håravfall). Flere av disse oljene eliminerer overflødige døde hudceller og holder hodebunnen sunn og frisk." Link: http://www.cosmopharmas.com/produkter/310-Anti-Dandruff-Shampoo?tillh_konsulent=NO64504 Håper det ordner seg for deg, for det hørtes ikke noe behagelig ut.... Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Takk for svar Etter å ha googlet litt fant jeg noe som heter Trichondyni, og beskrivelsen passer ganske bra: Trichodynia is a condition where the patient experiences a painful sensation on their scalp. The pain sometimes is described as burning. Trichodynia often is associated with hair loss, but some studies show it has no connection to hair loss. Often there is an underlying psychosomatic cause, such as stress, depression or anxiety. http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodynia Jeg er stresset omtrent hele tiden, og er litt deppa også for tiden. det kan være det. Jeg skal ringe legen min imorgen og få en time. Får høre hva han sier. Kommer med oppdateringer når jeg har vært hos legen, i tilfelle det er flere som sliter med dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå