Gå til innhold

Test av Abit IC7-G

Boralis

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjørt de første testene av dette kortet og som forventet ser det bra ut. Har ikke fått laget noe oppsett til forumet men i korte trekk så har jeg testet dette mot msi neo-fis2r.

Når det gjelder ytelse i std innstillinger er det ikke mulig å skille dem, under overklokking klarte msi og kjøre på 3,6 med en minneinstilling på470mhz noe abit ikke klarte og boote på engang imidlertid klarte abitkortet å boote på 3,59 men med minnet på lavere hastighet ca 400mhz, det hadde sikkert klart mer men dette er det spranget det blir når du går fra 1:1 til 5:4, imidlertid så det ikke ut til å vere noe serlig å tjene på den høyere minnehastigheten da kortene kom temmelig likt ut i forskjellige 3d mark tester, res ser dere i min profil.

Under disse testene ble det brukt geil ram,med Corsair xms 3500 brikker klarte ingen av kortene å botte på de nevnte hastigheter så her er rammen avgjørende for res. Ellers virker begge kortene veldig stabile,men det var en ting jeg ikke likte med abit kortet og det var den tungvinte måten og oppdatere bios på der har de noe og hente fra msi og asus.

Etter denne minitesten vil jeg konkludere med at begge kortene er meget bra og det blir til slutt en smakssak hvilket av dem du velger for noen praktisk forskjell klarer du ikke å merke.

Begge kort annbefales.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øh, hva er "vanskelig" med å oppdatere BIOS i Windows da?

Har gjort det flere ganger på IC-7'en min og

det fungerer kjempebra og er lett som bare det.

Vel jeg får ikke oppdatert bios i windows, må gå i dos modus, dette slipper jeg med feks asus/msi

Lenke til kommentar
Har samme HK, det er med et Program på cd'n som heter FlashMenu eller noe sånt. Det er laget for å flahe ny BIOS i windows, har gjort det flere ganger selv.

--  

Morten

Ok, jeg har nettop fått dette kortet og på den cden som var med var det kun inteldriverne + en instruksjon om hvordan man innstalerte ny bios i dos og så var det med lyddriver det var alt.

Lenke til kommentar
...det blir til slutt en smakssak hvilket av dem du velger.

Ser du enda har ABIT kortet i siggen din, Snekker`n. Var det dette som falt best i smak...? :roll:

Vel årsaken var rett og slett at jeg til sist satt med valget mellom abit og msi, siden jeg har hatt en god del hk fra asus og msi men aldri brukt abit fant jeg ut at jeg skulle prøve dette nå, det er årsaken.

PS: Jeg har nå fått ny cd til kortet og på denne fant jeg biosprogrammet, det var feil på den cd en som fulgte med hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...