Gå til innhold

Norges Kreative Fagskole

Nabaal

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt Jorunalistikk som førstevalg, og motion design og 3D animasjon som andrevalg.

Er litt usikker på hva de mener med "Ved oversøking vil karakterer fra videregående skole være utslagsgivende."

Forresten, skolen sier at de krever at du har fullført 3 årig videregående og det har jeg fullført, faktisk bestått. Men karakterene mine er ikke noe å skryte av. :p

Men så karakterene mine har ingenting å si, ikke sant?

Enlighten me!

Takker :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det ligger jo i ordet hva det betyr?

"Ved oversøking vil karakterer fra videregående skole være utslagsgivende." Det er helt vanlig at det er de beste søkerne som får plass ved en skole, hvis det er flere søkere enn hva plassene tilsier. Dersom du har kommet inn på studiet, har du fått plass. Dersom du enda venter, vil skolen se på antall søkere til slutt, og evt. fordele plasser etter karakterer, dersom det er oversøking.

Lenke til kommentar

Hei!

Det ligger jo i ordet hva det betyr?

"Ved oversøking vil karakterer fra videregående skole være utslagsgivende." Det er helt vanlig at det er de beste søkerne som får plass ved en skole, hvis det er flere søkere enn hva plassene tilsier. Dersom du har kommet inn på studiet, har du fått plass. Dersom du enda venter, vil skolen se på antall søkere til slutt, og evt. fordele plasser etter karakterer, dersom det er oversøking.

Oh.. I see! haha!:D Tusen takk for en kjapp reply! Er takknemlig for det. Så bare for å være 100% sikker på dette, så snakket jeg med læreren fra NKF. Hun meldte ifra at det er fortsatt plass på journalistikk linjen, så det vil da si at jeg får plassen? Eller venter de på de beste før de tar inne folk med .. tjaa.. dårlig karakterer? xD

*EDIT*

Ahh nevermind. Leste grundig gjennom det du skrev.. Takker! :-P

Endret av Nabaal
Lenke til kommentar

Ingen problem, men enkel tankegang går aldri av mote :)

Tror nok ikke det skal være noe problem nei, dersom det enda er plass, vil du nok komme inn. Det er jo selvfølgelig under forutsetning at det ikke søker mer folk enn det antallet som er igjen av plasser.

I alle fall, lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...