Iriver Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei! Har lyst til å bruke et gammelt kamera som overvåkningskamera. Canon EOS 400D og et lite billig videokamera koblet til en pc. PC-n ser når det er bevegelser på videokameraet, og sender en "trigger" til kameraet. Ville dette vært mulig? Slike fjernutløsere til kameraer - hvordan signal er dette? Hvis jeg kjøper en plugg som passer, hva skal jeg sende gjennom kabelen for å få tatt bilde? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei! Har lyst til å bruke et gammelt kamera som overvåkningskamera. Canon EOS 400D og et lite billig videokamera koblet til en pc. PC-n ser når det er bevegelser på videokameraet, og sender en "trigger" til kameraet. Ville dette vært mulig? Slike fjernutløsere til kameraer - hvordan signal er dette? Hvis jeg kjøper en plugg som passer, hva skal jeg sende gjennom kabelen for å få tatt bilde? hva med å kjøpe et ip kamera.... koster ikke mange kronene og har innebygd bevegelsesensor.... Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Rele Software og litt leamikk Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det følger med et bildetakningsprogram med kameraet når du kjøpte det. Om du får koblet det programmet opp mot bevegelsessensoren din har du kanskje løsningen? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det høres gøy ut med den EOSn så jeg tror jeg fortsatt ville gått for en billig PIR koblet direkte til utløserinngangen. Fint å sette opp hvor som helst da gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå