Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog: Nissan 200sx S14a Racing Edition


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Skjer ikke så fryktelig mye her om dagen gitt, men morro å kjøre i snøvær! :D

 

Må få tatt en sinnsyyyk polish på den til våren for å se om jeg får has på litt lakkforskjell etter opprettinga, men er usikker på hvor jeg skal ha den inn..

Finnes ett par tre uggabugga bilpleie senter i byen, pluss Swissvax senter her. Må få sjekket ut litt priser men er mer lysten på å sette den hos Swissvax gutta, men er redd det kommer til å koste mer enn det smaker..

 

Skulle gjort det selv, men det tror jeg ikke ryggen min er helt enig med meg i grunn..

Lenke til kommentar

Det koster ALDRI mer enn det smaker hos Swissvax!

 

Regner med at det er Swissvaxsenteret på Lillehammer du mener? Dette er jo hovedkontoret til Swissvax Norge. Mye ekspertise der!

 

Regner med at de tar ca 5000-7000 for full behandling. Kommer litt ann på hvilken stand lakken din er i.

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Jo det koster alltid mer enn det smaker når det gjelder utgifter på fler foldige tusen kroner, men jeg må få gjort noe med lakken.

Ser ikke ut som at tidligere eiere har tatt særlig mye vask når det har vært fuglemøkk på den.

 

Hadde vært mer aktuellt om man hadde hatt mulighet til å spare noen tusen kroner i mnd, men slik er ikke tilfellet.

 

Ja er Lillehammer

Lenke til kommentar

Jeg har så snille naboer som rydder snø rundt omkring, men det de tar av bilene sine ja.. det ser dere hvor har havnet.. :mrgreen:

 

IMG_1604.jpg

 

Var ute å ratta litt i snøværet i kveld, tenkte at jeg kanskje kunne ta ett par kjappe bilder av den slik den står nuh!

 

IMG_1610.jpg

 

IMG_1611.jpg

 

IMG_1615.jpg

 

IMG_1619.jpg

 

IMG_1622.jpg

 

IMG_1630.jpg

 

IMG_1633.jpg

 

IMG_1637.jpg

Lenke til kommentar

Du får S14a fra 150 000,- og oppover.

 

Racing Edition som denne er ligger stortsett fra 180 000 - 210 000 mens Z Edition ligger fra 200-230..

 

Har hatt s13 og nå denne, så anbefaler deg å gå for S14a med en gang, mye mer kjøreglede og komfort enn en sliten gammel S13 :)

Lenke til kommentar

Jo det koster alltid mer enn det smaker når det gjelder utgifter på fler foldige tusen kroner, men jeg må få gjort noe med lakken.

Ser ikke ut som at tidligere eiere har tatt særlig mye vask når det har vært fuglemøkk på den.

 

Hadde vært mer aktuellt om man hadde hatt mulighet til å spare noen tusen kroner i mnd, men slik er ikke tilfellet.

 

Ja er Lillehammer

 

Mulig at Kenneth Nilsen på Hamar kan polere bilen din rimeligere.

 

http://www.shibby.no/

 

Her er litt av det han har gjort tidligere:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3508-ss-porsche-911-m-aero-kit/page__view__findpost__p__73236

 

Meget hyggelig og dyktig fyr!

Lenke til kommentar

Vurderer å kanskje bytte ut sommerfelga på bilen, men usikker på hva som kunne passet ellers på den.. Forslag?

 

Lufter tanken i allefall på de jeg har nå, brukt i 2-3 mnd og nypris på 12500,-

 

5471b756.jpg

 

8,5x18 foran med 225/40/18 og 9,5,18" bak med 255/40/18 Nankang dekk, ET35 mener jeg også det var..

 

 

Vurderer også å handle S15 ratt, om jeg finner noen rimelige :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vet ikke hvordan du bruker bilen, men det som kjører "aktivt" fraråder Rota-felger. Ikke spesielt god kvalitet på de...

 

Når det kommer til fargevalg hadde jeg enten gått for gull eller hyper silver hvis du vil kjøre safe. Gun metal går også, eventuelt noe custom! :)

Lenke til kommentar

Jeg er entusiast og skal ikke bruke opp bilen, så jeg kjører pent.

 

Har ultralite nå, og tåler de min kjøring så gjør nok Rota det samme uten problem.

 

Har vurdert gull men tror det blir litt for " HAAAAAAAAALLLOO ", og etter det jeg har studert på bilder så gjør Bronze felger seg rimelig heftig på denne fargen, har også planer om å lakke kalipperene i "brembo style" etterhvert så tror det blir en bra combo.

 

Har Gun Metal felger nå og hadde det på S13, så er litt lei det :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 år senere...

Her er det lenge siden jeg har skrevet ser jeg, har forsåvidt ikke skjedd noe annet med bilen enn at jeg har kjørt og kost meg med den uten problemer :)

Siden sist er det gjort følgene:

Beholdte felgene, disse ble lakkert i Marrakesh Brown i fjor. Porno effekt!
Montert ACT 4puck Heavy Duty Clutch
Lakkert parklysene til Orange

Slik ser bilen ut per dags dato:

B60CE7CD-E05D-4CB1-B3CB-E562D9B15B68.jpg

 

B1AE4B53-0108-4539-A7B7-1E37685D04E0.jpg

 

null_zps275e8774.jpg

 

1606530_10153699087105153_198092551_o.jp

 

null-31.jpg

 

IMG_6795.jpg
IMG_6834.jpg
Untitled-1-1.jpg
Untitled-2-3.jpg
Untitled-3-1.jpg



Planer i sommer:
Bytte bærekuler foran og kalippere bak.
H&R Coilovers
Omlakkering, Estoril Blue Crystal Effect
Mulig bytte/fjering av vinge


Tips taes i mot med takk :)

Lenke til kommentar

Knallfet Kouki! Hva med orange blinklys på siden? Zenki baklykter, hvis du liker Zenki da :p

 

 

Zenki er en skam for 200sx familien! Pfhøøøy! Hehe

 

Neida, er det gjennomført så er det fett, men her i gården går det i Kouki all The way, også er Racing Edition drømmemodellen min av disse :)

 

Skal ha orange blinkglass i Kouki fangeren, gul film på sprederene og vurderer orange sidemarkeringslys. Parklysene blir nok tilbake til klart glass tenker jeg :)

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...