Gå til innhold

Fjerne "Velg hvilke operativsystem som skal startes&quo

Anbefalte innlegg

Er bare å innrømme det, jeg har gjort en brøler :oops: Skulle formatere C, men hva som skjedde vet jeg ikke (har jo gjort dette mange ganger før :evil: ), men det ble D som ble formatert ??? Installerte som vanlig og startet opp maskinen. Men i oppstarten kommer den opp med: "Velg hvilke operativsystem som skal startes". Så jeg trykket ENTER og kom inn i C. Klikket meg inn på D og høyreklikket og valgte Formater. DET GIKK IKKE. Installerte PartitionMagic 8.0 og formaterte D derfra. DET GIKK. Startet maskinen på nytt, men den samme meldingen kom igjen. Trodde dette ville fjerne seg etter at partisjonen var formater og operativsystemet fjernet ??? Hvordan fjerner man denne sinnsykt irriterende meldingen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen er vel at du nå har 2 OS (eller i alle fall rester av det gamle) på stasjon C. Du kan formatere D så mye du vill, bootfilene ligger på C så det er i så fall den som må formateres. Men siden du tydligvis bare vil ha vekk meldingen så gjøres det slik;

Høyreklikk på min datamaskin- properties-Advanced-"startup and recovery". Så avhuker du der det står "display list of opperating systems for c seconds".

Det er i WIn2k. I XP ligger det nok på samme sted, men vet ikke om det er på den måten man kommer seg inn der. Men er ikke noe vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...