Gå til innhold

Ati 5870. Produksjonsfeil, usikker på om jeg skal kjøpe det igjen. Sier dere?

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp ati 5870, opplevde at det kræsjet. I spill fikk hengte det seg, og jeg fikk opp en grå skjerm med vertikale striper. Virket som jo eldre spillet er jo verre var problemet.

Leverte det tilbake, og mpx opplevde samme feil. De kunne si at det ikke er første gang de opplever dette, men vet ikke hva feilen kommer av.

Jeg har lest at flere opplever dette på andre nettsteder.

Kortet i seg selv er jo kanonbra, når det fungerte selvsagt. :p Så har lyst og kjøpe samme kort igjen. Men er jo veldig surt viss jeg skal oppleve samme problem igjen.

Har jeg vært uheldig, og sannsynligheten for å oppleve samme feil igjen er liten. Eller er det tryggere og kjøpe nvidia, som er dyrere og varmere..

Hva mener dere?

Vurdere og kjøpe dette evt. http://www.hardware.no/artikler/msi_radeon_hd_5870_lightning/75694

Jeg hadde dette : http://old.prisguide.no/product.php?productId=114651&cat_id=30

Er førstnevnte ett bedre valg, og verdt det?

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte et xfx 5870 forrige uke som hadde samme feil med gråskjerm og vertikale linjer. var så ille at jeg ikke en gang rakk å se hvordan ytelsen var i spill. gråskjerm samme hva jeg gjorde, hele tida....sendte det tilbake til komplett i helga, så jeg har ikke hørt noe fra dem ennnå.

Ser ut som det er mange som lider av dette problemet ja, og da kanskje spesielt med xfx etter det jeg har sett etter timer med troubleshooting på nettet.

Var det første ati kortet jeg har hatt, etter en rekke med nvidia kort som aldri har hatt noen problemer over hodet.

Så basert på personlig opplevelser vil jeg nok si at nvidia er sikrere i så måte.

men nvidia er foreløpig dyrere, er varmere og er slem mot strømregninga.

Pga av bang for buck vil jeg nok gå for ati og la tvilen komme til gode. For se hva komplett sier først da...

uten at jeg har mye peiling på ATI kort, kan det se ut som førstnevnte fra MSI er et bedre valg enn det fra sapphire. er dyrere men er klokka mer og har antakeligvis bedre kjøling.

Selv har jeg ikke bruk for å kjøpe noe overklokka kort da jeg foretrekker å gjøre det selv og da får kortet billigere.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

kjøpte et xfx 5870 forrige uke som hadde samme feil med gråskjerm og vertikale linjer. var så ille at jeg ikke en gang rakk å se hvordan ytelsen var i spill. gråskjerm samme hva jeg gjorde, hele tida....sendte det tilbake til komplett i helga, så jeg har ikke hørt noe fra dem ennnå.

Ser ut som det er mange som lider av dette problemet ja, og da kanskje spesielt med xfx etter det jeg har sett etter timer med troubleshooting på nettet.

Var det første ati kortet jeg har hatt, etter en rekke med nvidia kort som aldri har hatt noen problemer over hodet.

Så basert på personlig opplevelser vil jeg nok si at nvidia er sikrere i så måte.

men nvidia er foreløpig dyrere, er varmere og er slem mot strømregninga.

Pga av bang for buck vil jeg nok gå for ati og la tvilen komme til gode. For se hva komplett sier først da...

uten at jeg har mye peiling på ATI kort, kan det se ut som førstnevnte fra MSI er et bedre valg enn det fra sapphire. er dyrere men er klokka mer og har antakeligvis bedre kjøling.

Selv har jeg ikke bruk for å kjøpe noe overklokka kort da jeg foretrekker å gjøre det selv og da får kortet billigere.

Leste og svarte i posten din, så ikke du hadde svart her før nå.

Er ikke pga overklokkinga jeg vurderer kortet, men pga komponentene skal holde høyere kvalitet og designet på kortet er kanskje bedre. Kanskje referansedesignet har svakheter som dette ikke har. Ikke vet jeg, men surt og få ett defekt skjermkort igjen. Er tross alt den dyreste enkeltdelen i pcen. :p

I og med det er overklokket så rekner jeg med selve gpuen må gjennom strengere kvalitetssikring. Bare antakelser dog..

007CD: Er dette mulig?

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

ser at flere som kjøper overklokkede ati kort også får gråskjerm. noen ser ut til å løse problemet der ved å klokke kortene ned til referanse clock eller øke volt. problemene der kan vel stamme fra ubalanse i systemet forøvrig. enten med psu, cpu eller ram. så trenger vel ikke være gpu det er feil på i så fall.

men nå har ikke jeg noe særlig peiling da. gjentar bare det jeg har lest.

prøvde å gjøre det samme med mitt kort som kom med referanse clock,altså å klokke det ned en god del under referanse men det hjalp ikke. så i mitt tilfelle håper og tror jeg at det var selve kortet det var feil på, da jeg til vanlig på mitt gtx 285 overklokker det en del,samt cpu og ram er klokka.

hadde vært bra om de testa kortene før de sendte dem ja...

Lenke til kommentar

Merkelig igrunnen. Økte volten på mitt skjermkort\klokket det ned osv. Ingenting hjalp.

Strømforsyningen ska har god kvalitet, nok watt osv. Resten er nytt oppsett baset på komponenter som har fått god omtale.

Litt provosert av at man i dag risikerer og betale mye for produkter som ikke holder det de lover.

Har opplevd dette selv på nvidia og eldre ati viss de ble klokket for mye.

Er kvalitetssikringen dårligere pga de prøver og presse ned prisen eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...