Skreeth Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har sett på komplett og det er 2 forsjellig Nf7-s kort og jeg lurer på ka som er forsjellen ? Takke for alle svar Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Det er revisjon 1,2 og revisjon 2,0 du snakker om? Forskjellen er vel hovedsakelig at 2,0 har en nyere verson av Nortbridgen. I praksis betyr det at den har offesiell støtte for 400Mhz fsb (XP3200+), noe ikke 1,2 har. De fleste (alle?) 1,2 vil alikavell klare det, men er jo greit med offesiell støtte :wink: Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Tenkte heller på at det var en som het Socket A DDR og en som het Socket A SATA , den første var billigere og utsolgt? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Ser du etter så ser du at den ikke heter Nf7-S. Det er 4 Abit Nf7 versoner totalt. Det er "Abit Nf7" "Abit Nf7-S v1,2" "Abit Nf7-S v2,0" og "Abit Nf7-M". Forskjellen mellom de to Nf7-S kortene er forklart. Så da er det de forskjellen mellom de og de andre kortene. Abit NF7 er det samme som Abit NF7-S V2.0 med 2 viktige forskjeller. Den ene er at den ikke har SATA støtte , og den andre er at den ikke har Firewire støtte. Ellers er den så vidt jeg vet det samme kortet. Abit NF7-M er det samme som Abit NF7 (den uten SATA), med en forskjell. Den har et innebygd skjermkort. Ellers er den det samme kortet. Abit Nf7-S v2 er regner som "godkortet", ettersom det har innebygd Firewall og SATA i tilleg til det de andre også har (USB2, nettverkkort, lydkort). Men den har ikke innebygd skjermkort. Si ifra om det ble lit rotete så skal jeg prøve å forklare det på en lettere måte. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Huff ble mye der jah men jeg forsto det Tusen takk for oppklaringen P@rm@ann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå