bubba96 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Hallo Eg har tenkt å kjøpe meg ein bra gaming pc eg har ikkje mykje penga så den må ikkje vere dyr Veit du om noen?? eg lurer også på : Korfor lagga egentli pc'en når eg gama?? hva må eg sjå etter for å finne ein pc som ikkje lagga?? eg er villig til å betale 4-5 k eg kan og bygge den sammen selv PS: Eg spiller mest GTA IV, Combat Arms, CSS, CS 1.6, Farcry, GTA SAMP, GTA SA og slike spill Endret 9. august 2010 av bubba96 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Hvor mye penger vil du bruke? Kan du sette den sammen selv/kjenner du noen som kan? En maskin til en 4-5k (uten skjerm) skal kunne dra spillene over greit, men den må settes sammen selv. Endret 9. august 2010 av Benny Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Bare for å pirke litt. Lagg er noe du får over nett/nettverket og har ingenting med maskinytelse å gjøre. For at folk skal kunne hjelpe så er det greit og vite pristaket ditt Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Lagg er noe du får over nett/nettverket og har ingenting med maskinytelse å gjøre. At? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Kommer ann på hva du mener med lagger. Hakker det/fryser når du spiller online, eller uklarheter i garfikk/henger ved normal spilling? Enkelte spill er bare dårlig lagd og kan variere i kvalitet ut i fra hva slags komponenter du har og noen ganger driverversjon til GPU. Er ikke alltid mulig å sette alt på maks. Lurt å forstå hva du stiller på. Prosessor, HK, minne, GPU og harddisk vil påvirke kvaliteten på spill. Og skjerm selvfølgelig. Har du flere prosesser gående samtidig slik som MSN o.l. vil det også påvirke noe. Selv om du har ok PC kan du oppleve "lagging" i spill. Du kan f.eks. ha stilt både software til GPU og spillet til å bestemme f.eks. Anti-aliasing. Da kan du oppleve problemer. Velger du en PC i dag med 5000 serien til ATI eller 400 serien til NVIDIA som GPU, og i7 prosessor eller PhenomII X4 prosessor samt DDR3 minne så er du nok sikret en ok maskin. Hvilken GPU og prosessor av disse bestemme lommeboka. Desto dyrere jo lenger til neste oppgradering. Harddisk har også mye og si og der er det SSD som er raskest men med lite lagringsplass. Du får noen vanlige HDDer med veldig rask lese/skrivehastighet med større lagringsplass. Denne f.eks.' Og de koster mye. Skal du bygge selv eller kjøpe en ferdig? Endret 9. august 2010 av Glavalavala Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Lagg er noe du får over nett/nettverket og har ingenting med maskinytelse å gjøre. At? Antar at trådstarter mener hakking/lav fps som ikke er det samme som lagg Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Bruker samme ordene selv om det er maskinvare, nettverk eller jordskjelv som har skylda jeg da men. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hehe nja, lagg er jo forbundet med ping da spør du meg. Det at det hakker i fps i spillene er en annen sak Lenke til kommentar
bubba96 Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Hvor mye penger vil du bruke? Kan du sette den sammen selv/kjenner du noen som kan? En maskin til en 4-5k (uten skjerm) skal kunne dra spillene over greit, men den må settes sammen selv. 4-5 k ja eg kjenne en og eg kan det selv Lenke til kommentar
bubba96 Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Når eg spiller GTA IV så er liksom spillet i slow motion xD og reaksjonen er treig hva må eg tenke på for å ungå det?? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Vel.. Det viktigste er jo å ha bra nok maskinvare for å si det slik, men i spill som GTAIV er det også viktikg å installere alle patches/updates til spillet. Forslag til oppsett her: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=49768e3c07ed4b3fa3e73071b9910f27 Bygde samma maskina til lillebroren min, men med svakere skjermkort og prosessor. Kan sikkert hoppe opp til en Phenom II X4 av noe slag om du vil bruke noe mer penger enn dette, men det hadde hvertfall ikke jeg gjort. Kjører svakere prosessor enn dette selv med et kraftigere skjermkort, og det funker knall det også. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 GTAIV er egentlig et dårlig utgangspunt å gå ut i fra syntes jeg. Spillet krever noe vanvittig mye ut i fra kvalitet. Du får langt bere spill grafikkmessig som krever mindre. Har hørt rykter at Rockstar laget spillet til XBOX og konverterte spillet litt for enkelt til PC uten tanke på grafikkmotor som er tilpasset XBOX. Har testet GTAIV til PC (er absolutt ikke fan) Avinstallerte det ganske raskt. Et tips i GTAIV for å slippe hakking og treghet er å sette ned Wiev distance. Min generelle oppfatning av Rockstar sine spill til PC er at mang fungerer dårlig til PC. Kan jo også nevnes at de lagde versjonen av Red Dead Redemtion til XBOX med høyere oppløsning enn til PS3. Det er jo litt merkelig. Til oppsettet til Benny vil jeg kommentere noe. For det første så mangler du en del komponenter. Kabinett og strømforsyning f.eks. Kjøp 4GB minne. Kjøp Phenom II X4 i stedet. koster ikke mye mer. HKet er i micro ATX utgave. Velg ut i fra kabinettstørrelse normalt er ATX. Velg et kort i 5800 serien ikke 5700 serien. (hvis pengene tillater) Du har kansje kabinett og litt andre deler du kan bruke? Hva har du i dag? Går fort over 5k med litt nyere deler. Skal du under blir det litt eldre komponter. Hva slags OS skal du bruke? Husk at hvis du har et i dag så kan det bli problemer på en ny maskin hvis det er OEM versjon. Skal du ha nytt gå for Win7 64bit. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Kabinett og PSU hadde jeg valgt. Vet ikke hvor de ble av. Han har allerede sagt at budsjett er 4-5k, så en X4 vil gå over budsjettet. mATX var med vilje da ATX selfølgelig er dyrere. Er ikke noe poeng i å gå opp til ATX hvis man ikke skal ha 2 skjermkort. Er ikke noe vits i å kjøpe eldre komponenter når du har et budsjett på 5k... Ny link her: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=7aa25cf01d8c445c8246ded1b06ec38d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå