Gå til innhold

Klokke xp 2500 til xp 3200


Erlendz

Anbefalte innlegg

Jeg klarer å starte på 194, med standard volt. Når jeg går til 195 får jeg fram melding om å sette i system diskett når jeg skal starte opp. Da må jeg skru av maskina og klokke ned. Jeg prøvde med 195 og økte vcore med ett hakk (1,675V) Da gikk det heller ikke. Jeg økte et hakk til (1,7V) da skjedde det samme igjen. Hva nå?

 

Det er helt vanlig at nForce2 kort sliter med å kjøre høy FSB på CPU´er med 333bus. Det er mulig at det er dette som stopper deg, for det pleier å skje når man nærmer seg 190-200FSB.

Det er an ganske "enkel" løsning på problemet, og det er å kutte den 3. L12 broen (3. fra høyre) .. da vil HK igjenkjenne cpu´n som om den hadde 266bus isteden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke nforce 2 kort. Jeg har a7V8x. Jeg har ikke tenkt å gjøre noen slike inngrep. Bør jeg stoppe å klokke? Eller er det andre måter jeg kan komme meg til 200på?

 

ahh.. da så. Er ikke første gangen jeg bommer på de to navnene. 200Mhz fsb med et via KT333 basert kort er nok ikke så lett. Du kan prøve å sette FSB til 200 eller 2001.. da vil 1/6 dividern brukes (om du har 1/6) og pci/agp hastighetene bli normale. Mulig det er de som hindrer deg.

Jeg tviler litt på at det går, for det chipsettet er ikke så lett å ha med å gjøre på høye hastigheter.

Lenke til kommentar
sette fsb til 200 eller 201? vil da pci hastighetene bli normale igjen sier du, eller misforstår jeg? Det står at pci hastigheten vil bli 40 hvis jeg setter den på 200. Er dette i det tilfellet feil?

 

Det betyr at kortet ditt ikke har 1/6 divider..desverre. Da var ikke rådet mitt stort verdt..

Lenke til kommentar
Jeg klarer å starte på 194, med standard volt. Når jeg går til 195 får jeg fram melding om å sette i system diskett når jeg skal starte opp. Da må jeg skru av maskina og klokke ned. Jeg prøvde med 195 og økte vcore med ett hakk (1,675V) Da gikk det heller ikke. Jeg økte et hakk til (1,7V) da skjedde det samme igjen. Hva nå?

 

Må kanskje øke chipset voltage litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...