gingerviking Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har en k2 zed 3.0 som jeg er mer enn fornøyd med. Har enttop kostet på en 1600kroners reparasjon på den. Etter å ha brukt den i bare en uke er problemet som ødela sykkelen sist. tilbake! Noen ganger vil den ikke gire helt opp. Andre ganger hopper den opp eller ned mellom gir hele tiden på et bestemt gir. Noen forslag? Sykkelen står ute i vær og vind og ustettes for temperaturendringer på 20-+ på det emst ekstreme der det står. har dette noe å si? Lenke til kommentar
svante Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hva ble gjort på reperasjonen? Hvis noe av drivverket, men ikke alt, ble byttet så kan slike problmeer oppstå. Et annet alternativ kan være at det trengs litt justeringer på giret. Kanskje du sko tatt sykkelen tilbake til butikken som fikset den og hørt om de kunne prøvd å justere litt. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Løst kjede? Kanskje å stramme den litt løse gir-tingen bakerst kan fikse det. Ellers er det vel greit med automatgir? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Girjustering er det du må ha. Sjekk girvekslerens posisjon for hvert gir for å se at den går rett. Misstenker at den ligger sjevt på alle girene ettersom den hopper omtrent midt på. Årsaken burde være enkel, girwire som strekker seg. Skjønner i grunnen godt at det er gode tider for sykkelverksteder for med flere og flere gir med trinn på veksleren som skal synce sammen med spaken så er det jommen ikke lett for en stakar med 10 tommeltotter. Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Girwiren var noe av det som ble byttet da sykkelen ble reparert. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Derfor har den også slakket seg etterpå, ny wire gjør det. Du vil finne en plastskrue rundt wiren ca der strømpa går inn i girsystemet bak. Sett giret på midterste drev foran og ytterste (minste) drev bak. Gir et hakk inn (opp) bak, skru på nevnte plastskrue samtidig som du "trår" rundt (lønner seg nok å putte sykkelen på "hodet") helt til den hopper til nest siste gir, vanligvis trengs max en omdreining på den skruen. Nå skal du ha ca justert girene dine /Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå