Gå til innhold

Reklamere ovenfor selger eller produsent/importør?


-Tord

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Asus-skjerm som jeg må få reparert pga. svært dårlig kvalitet på knappene, så jeg sendte en mail til selger (nettbutikk) der jeg ba om å få sende den inn. Jeg fikk svar tilbake der de ba meg om å ta kontakt med Asus, og jeg fikk et telefonnummer. Det jeg lurer på, er om jeg har samme reklamasjonsrett ovenfor produsent/importør som jeg har ovenfor selger?

 

Det er mulig nettbutikken mente at jeg skulle bruke produsentens garanti, men jeg vil heller reklamere pga. dekning av portoutlegg osv.

 

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge lovverket så velger du selv hvilket salgsledd du vil henvende deg for å reklamere. Dvs enten selger, leverandør eller importør. Du har samme rettigheter hos de som hos selger, men hvor lett det er å få gjennomslag for rettighetene kan variere.

 

Det letteste for deg er derfor å ta det med butikken. Men et argument her kan være at det går raskere om du kontakter leverandøren/importøren av Asus direkte.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Det går nok litt fortere hvis jeg henvender meg til Asus direkte, men hvis avhjelpen tar veldig lang tid, hvordan stiller jeg da når jeg ikke reklamerer ovenfor selger? Jeg kan vel ikke heve kjøpet f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...