-Tord Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei, Jeg har en Asus-skjerm som jeg må få reparert pga. svært dårlig kvalitet på knappene, så jeg sendte en mail til selger (nettbutikk) der jeg ba om å få sende den inn. Jeg fikk svar tilbake der de ba meg om å ta kontakt med Asus, og jeg fikk et telefonnummer. Det jeg lurer på, er om jeg har samme reklamasjonsrett ovenfor produsent/importør som jeg har ovenfor selger? Det er mulig nettbutikken mente at jeg skulle bruke produsentens garanti, men jeg vil heller reklamere pga. dekning av portoutlegg osv. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei, etter paragraf 35 i forbrukerkjøpsloven har du mulighet til å reklamere mot tidligere salgsledd, men absolutt ingen plikt. Du har rett til å reklamere ovenfor nettbutikken. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 I følge lovverket så velger du selv hvilket salgsledd du vil henvende deg for å reklamere. Dvs enten selger, leverandør eller importør. Du har samme rettigheter hos de som hos selger, men hvor lett det er å få gjennomslag for rettighetene kan variere. Det letteste for deg er derfor å ta det med butikken. Men et argument her kan være at det går raskere om du kontakter leverandøren/importøren av Asus direkte. Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Takk for svar! Det går nok litt fortere hvis jeg henvender meg til Asus direkte, men hvis avhjelpen tar veldig lang tid, hvordan stiller jeg da når jeg ikke reklamerer ovenfor selger? Jeg kan vel ikke heve kjøpet f.eks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå