Gå til innhold

Båtvett........


Anbefalte innlegg

Var på båttur med en mann som jeg datet for litt siden.

Jeg kan ikke noe om båtregler. Men han kjørte i kjempestor hastighet rett mot et stort arbeidskip - oljeskip. Jeg trodde nesten han skulle kjøre i skipet, og han lo som bare det og så på meg..... Jeg ble livredd..... Og rett før han kom bort mot skipet ringte mora hans, og da kjørte han av side. Fyren jeg var på date med virker psykopatisk ut på mange måter så jeg ble jo redd situasjonen..... Etterpå så kom det mange alarmlyder fra den store oljebåten....

Jeg lurte på om han som jeg satt på med ikke fulgte visse båtregler eller hva som skjedde i situasjonen? Det var skikkelig ekkelt.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøre på den måten er veldig farlig! For det første kan båten deres bli knust under skipet, hvis det kommer bølger og dere havner under skipet. Det har skjedd før.

 

For det andre vil dere passere skipet etter hvert, og da kan dere kollidere med andre båter som kommer fra andre siden av skipet. Man skal alltid krysse kjørebanen til et skip med god avstand, nettopp fordi man ikke ser hva som er bak skipet.

 

For det tredje er de fleste tankskip LAAAAANGT ute, forutsatt at det ikke kom fra eller til havna. Det å være så langt ute som det dere muligens var, er også til en viss grad uansvarlig. Avhengig av båt, selvfølgelig.

 

Han skulle nok bare tøffe seg. Hvorfor er du på date med en psykopat?

Lenke til kommentar

hehe, jeg ble livredd, og visste ikke hvordan jeg skulle reagere, om jeg skulle stole på at han kjørte forsvarlig eller ikke.... Og i det han kjørte i full speed mot den store lastebåten eller oljebåten, så tenkte jeg... hjelp tenk om han ville begå selvmord og dra meg med seg... hehe.... Og han lo og så på meg mens han gjorde det.... og spurte : hvorfor jeg så sjokket ut..... Men jeg er ikke vant til slike regler, så visste ikke hvor god magi man skal ha fra båten osv... Det så skummelt ut ihvertfall, siden han kunne fint kjøre utenfor enn i kurs rett mot båten i speed hastighet..... Det kom flere fløytelyder fra det store skipet etterpå...... Det ekle var at i det han hoppet til siden fra båten, så ringte moren hans... Så jeg begynte å lure på om jeg var reddet fra noe farlig pga en oppringing fra moren....

 

Har ikke helt peiling på sjøvettregler .....

 

Jeg gikk på date med han fordi jeg hadde fallt for hans sjarm.... helt feil av meg , i know hehe..... ;)))) hehe..... Hadde treffet han av og til før, men er nok bare sjarmen jeg fallt for ja hehe....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...