cavumo Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvordan var miljøet i forhold til Ungdomsskolen? Betraktelig bedre. Fikk dere mye mere lekser? Nei, om enn noe redusert antall lekser. Beholdt du karakterene fra ungdomsskolen eller gikk de ned? Ingen av delene. Gikk opp. Hvilke karakterer gikk du ut fra ungdomsskolen med, og hvilke karakterer hadde du da du gikk ut av videregående? Gikk ut 10. med 5,1. Fullført VG1 med 5,6. Skjønner jo at dette er forskjellig fra person til person og fra skole til skole, men hvordan opplevde du overgangen? Veldig flytende. Lykke til på skolen! Lenke til kommentar
Potteplantee Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Takk for et utfyllende svar, nypis! Lenke til kommentar
PrincepBaker Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jeg tror det varierer mye fra person til person, hvordan man opplever overgangen. Varierer med hvilke skole, linje og fagvalg man tar. Jeg er for eks. er uenig med samtlige svar ovenfor her. Endret 11. august 2010 av PrincepBaker Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Jeg kom ikke in på førstevalget mitt, men står på venteplass der. Hva er sjangsen for å komme inn på førstevalget, og hvor lenge etter at skolen har startet har jeg muligheten til å bytte til førstevalget ? Endret 13. august 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg kom ikke in på førstevalget mitt, men står på venteplass der. Hva er sjangsen for å komme inn på førstevalget, og hvor lenge etter at skolen har startet har jeg muligheten til å bytte til førstevalget ? Sjansen for å komme inn på førstevalget spørs jo hva du har i karakter, og hvor mange det er som står på venteliste. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Har hørt at hvis det er nok folk som står på venting så bruker de å opprette ee nye klasse for det. Hvor mange er det i hver klasse normalt ? Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Mellom 15 og 25 er vel det vanligste. Der jeg starter (MK Sandvika) er vi 15 Lenke til kommentar
operg Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Klasser med færre enn 24-25 elever høres for meg meget rart ut. Mulig det varierer fra sted til sted, eller at klassene på studiespesialisering er større enn på yrkesfagslinjene. Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Klasser med færre enn 24-25 elever høres for meg meget rart ut. Mulig det varierer fra sted til sted, eller at klassene på studiespesialisering er større enn på yrkesfagslinjene. Yrkesfag har 15 elever i 1 klasse. Studie spes har vel rundt 25-30. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 På videregående skole får du som regel mer frihet, men lærere er strengere når det kommer til oppmøte og lignende. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 På videregående skole får du som regel mer frihet, men lærere er strengere når det kommer til oppmøte og lignende. Oxymoron. En del av den friheten du får på VGS er at lærerne bryr seg mindre om du møter opp eller ikke. For øvrig synes ikke jeg det er så veldig stor forskjell på 10. klasse og VG1, får se om VG2 blir noe annerledes. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 På videregående skole får du som regel mer frihet, men lærere er strengere når det kommer til oppmøte og lignende. På min vgs. er det helt annerledes. Lærerne bryr seg ikke i det hele tatt om man møter opp eller ikke. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Akkurat det varierer nok veldig, Iskall. På videregående hadde jeg lærere som ga anmerkning om man kom et par minutter for sent, men også lærere som ikke engang selv møtte opp. Totalt sett vil jeg påstå at det for min del var strengere på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) På videregående skole får du som regel mer frihet, men lærere er strengere når det kommer til oppmøte og lignende. Oxymoron. En del av den friheten du får på VGS er at lærerne bryr seg mindre om du møter opp eller ikke. For øvrig synes ikke jeg det er så veldig stor forskjell på 10. klasse og VG1, får se om VG2 blir noe annerledes. Nå vet jeg ikke hvilken skole du har gått på, eller om lærerne dine var interesserte i å lære bort, men mine lærere var sykt strenge på det temaet. Egentlig bare å passe på at skoledagene ikke går bort til 123-spill og Facebook. Edit: Men som nevnt ovenfor, det varierer mye fra skole til skole. Endret 15. august 2010 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Skal begynne første året på VGS idrettsfag nå, og lurer rett og slett på hva jeg skal kjøpe av utstyr? Lærebøker får jeg lånt på skolen, men skrivesaker osv. må jeg kjøpe selv. Hva trenger jeg? Hva kjøpte dere? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Tja, du trenger vel egentlig bare en blyant/trykkblyant, en kulepenn, et viskelær og en linjal. En notatblokk kan også være grei å ha. Kalkulator ville jeg ventet med å kjøpe, du pleier å få beskjed i matten hva som er lurest å kjøpe. Noe særlig mer trenger du ikke. Jeg bruker nesten ikke penalet mitt uansett, det meste foregår på PC. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Men hva med skrivebøker? På barneskolen fikk jeg bøker, men på videregående må jeg vel kjøpe. Betyr det ørten A4-bøker til alle fagene? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Dere får låne bøker av skolen. Edit: ah, skrivebøker. Ja, det må du stille med selv. Mange bruker dog PC i veldig stor grad til notater. Endret 16. august 2010 av Horrorbyte Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har ikke hatt bruk for en skrivebok én eneste gang i løpet av hele VG1. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Vi må ihvertfall kjøpe skrivebøker, lesebøker får du som nevnt tidligere låne. Men når jeg gikk i 1. klasse måtte vi kjøpe lesebøker også, men så bestemte de selvfølgelig neste år at dette skulle endres, så vi ikke fikk solgt de bøkene vi hadde kjøt videre til de nye 1.-klassingene det neste året. Og nå har jeg mange bøker i bokhylla fra 1. klasse som jeg aldri kommer til å bruke igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå