Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Starte på videregående.


Anbefalte innlegg

Hvordan var miljøet i forhold til Ungdomsskolen?

 

Betraktelig bedre.

 

Fikk dere mye mere lekser?

 

Nei, om enn noe redusert antall lekser.

 

Beholdt du karakterene fra ungdomsskolen eller gikk de ned?

 

Ingen av delene. Gikk opp.

 

Hvilke karakterer gikk du ut fra ungdomsskolen med, og hvilke karakterer hadde du da du gikk ut av videregående?

Gikk ut 10. med 5,1. Fullført VG1 med 5,6.

 

Skjønner jo at dette er forskjellig fra person til person og fra skole til skole, men hvordan opplevde du overgangen?

 

Veldig flytende.

 

Lykke til på skolen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom ikke in på førstevalget mitt, men står på venteplass der. Hva er sjangsen for å komme inn på førstevalget, og hvor lenge etter at skolen har startet har jeg muligheten til å bytte til førstevalget ?

 

Sjansen for å komme inn på førstevalget spørs jo hva du har i karakter, og hvor mange det er som står på venteliste.

Lenke til kommentar

På videregående skole får du som regel mer frihet, men lærere er strengere når det kommer til oppmøte og lignende.

 

Oxymoron. :p En del av den friheten du får på VGS er at lærerne bryr seg mindre om du møter opp eller ikke. For øvrig synes ikke jeg det er så veldig stor forskjell på 10. klasse og VG1, får se om VG2 blir noe annerledes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

På videregående skole får du som regel mer frihet, men lærere er strengere når det kommer til oppmøte og lignende.

 

Oxymoron. :p En del av den friheten du får på VGS er at lærerne bryr seg mindre om du møter opp eller ikke. For øvrig synes ikke jeg det er så veldig stor forskjell på 10. klasse og VG1, får se om VG2 blir noe annerledes.

Nå vet jeg ikke hvilken skole du har gått på, eller om lærerne dine var interesserte i å lære bort, men mine lærere var sykt strenge på det temaet.

Egentlig bare å passe på at skoledagene ikke går bort til 123-spill og Facebook.

 

Edit: Men som nevnt ovenfor, det varierer mye fra skole til skole.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Tja, du trenger vel egentlig bare en blyant/trykkblyant, en kulepenn, et viskelær og en linjal. En notatblokk kan også være grei å ha. Kalkulator ville jeg ventet med å kjøpe, du pleier å få beskjed i matten hva som er lurest å kjøpe. Noe særlig mer trenger du ikke. Jeg bruker nesten ikke penalet mitt uansett, det meste foregår på PC.

Lenke til kommentar

Vi må ihvertfall kjøpe skrivebøker, lesebøker får du som nevnt tidligere låne.

 

Men når jeg gikk i 1. klasse måtte vi kjøpe lesebøker også, men så bestemte de selvfølgelig neste år at dette skulle endres, så vi ikke fikk solgt de bøkene vi hadde kjøt videre til de nye 1.-klassingene det neste året. Og nå har jeg mange bøker i bokhylla fra 1. klasse som jeg aldri kommer til å bruke igjen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...