Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor viktig er det med firewall/antivirus ?

Anbefalte innlegg

Er så evig lei av alle ulempene bruk av disse medfører, pluss at de tar en del ressurser.

Har til dags dato, så vidt jeg vet ikke blitt utsatt for noe virus eller lign. Vet også at surfevaner har mye med saken å gjøre. Besøker ikke akkurat bare VG, Dagbladet og HW, for å si det slik. Som de fleste av dere er jeg vel innom en del tvilsomme sider av ymse slag fra tid til annen.

Jeg bruker norton ghost, så hvis noe ekkelt skulle skje, har jeg muligheten til å legge inn windows/brukerprogrammer-partisjonen min, og den er oppe og går etter 5 min.

Norton Internet Security 2003, er det jeg eventuelt bruker.

Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk både antivirus og Firewall. Om ikke for din egen del så for andres. Om et virus infiserer deg tar det ikke lang tid før det har sendt seg til alle i e-post listen din. Og om du blir infisert av et "spam-virus"(et virus som er en e-post server som sender ut spam) så kan du sende ut ganske mange tusen mailer i døgnet. Jo flere som bruker antivirus og firewall, jo mindre nødvendig blir de da det blir vanskligere for Virus o.l å spre seg.

Og for din egen skyld, du innstalerer Antivurs den dagen alt på disken din blir uleselig :wink:

Bedre føre var.

Min annbefaling er å bruke litt tid på å finne antivirus-programmer/firewaller som bruker lite resurser og gjør jobben sin. I tilleg sjekk det en gang i uken her. Personlig bruker jeg F-secure(Ikke så resurskrevende) og ZoneAlarm(litt resurskrevende).

Lenke til kommentar

Sørg for at du vet hva som kjører på pcen din og hva du laster ned.

Bruker antivirus igjen nå.. er så mye merkelig ute å går for tiden, men har ikke brukt det fra 96 og til i forrige måned. Har ikke hatt et virus på pcen, ikke innkommende på epost engang.. siden Taipan viruset i 1995.

Dropp outlook og bruk Eudora eller annet.. eller bedre.. bruk et annet OS:)

Jeg vil nok likevelanbefale at folk kjører antivirus og firewall. Mn for gudsskyld.. en firewall som er konfigurert feil er utrolig falsk sikkerhet:)

Lenke til kommentar

Takk for svarene gutter (og jenter?)

Dere har overbevist meg. Ikke minst dette med å være føre var. Jeg hadde vært i deep shit hvis mine mp3 filer hadde blitt uleselige.

Dette med å konfigurere firewall er jo noe man gjør etter beste evne, men jeg har langt ifra oversikten der.

Hvor viktig er det med belte når man kjører bil?

Vet ikke helt om jeg kjøper den sammenligningen. Å kjøre med bilbelte er et minimalt problem for meg, konsekvensene av å ikke bruke kan være katastrofale.

Å bruke antivirus/firewall er for meg ikke et like minimalt problem (for å si det mildt), mens konsekvensene ikke er fullt så katastrofale (tross alt) ved ikke å bruke hvis det skulle gå galt.

Med litt godvilje skjønner jeg likevel hvor du vil. :wink:

Lenke til kommentar

Mitt råd er å bruke anti-virus program, så lenge du kjører mailprogram som outlook ol.

Jeg har kun hotmail på min maskin, og har ikke anti-virus/firewall. Problemene med disse programmene er flere enn problemene de løser synes jeg. Har aldri hatt problemer, men åpner aldri filer jeg ikke vet hva er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...