Gå til innhold

Sykle hver dag


Eiland

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for å sykle hver dag. Før jobb når jeg jobber kveld og etter jobb når jeg jobber morgen.

Sykla en rute igår som jeg likte veldig godt og frem og tilbake ble det 19,8 km. Tror dere jeg kommer til å komme i form ved å sykle denne turen hver dag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterhvert må du gjøre som svante sier; å ta fridager, og å heller sykkle litt lenger.

 

Men det viktigste til å begynne med er at det er lystbetont. Har du lyst til å sykle den ruta, så gjør du det.

Poenget er at etter en (kort) stund så vil kroppen din venne seg til den daglig turen på 19,8km, den blir for kort for deg og den er ingen utfordring for kroppen lenger, og da må du variere lengden og intensiteten på turene for å få fortsatt fremgang i formen.

 

Løsningen er å kjøre noen av de korte turene dine hardere og noen korte turer litt roligere. Disse turene kan godt være ruta på 19,8km. Og så må du gradvis øke distansen på noen turer. For eksempel la en tur i uka være lenger enn de andre. Sykle hardt når du skal sykle hardt, ta det rooolig på langtur. Husk å ta fridager, det på disse dagene du henter deg inn igjen og formen blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...