-Shark- Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kjøpt en ny maskin bestående av: Asus p7p55d-e hovedkort intel I5 Gaiward GTX 470 skjermkort OCZ amd black edition ram 1000watt power fra Mist Intel 80gb SSD, ADCI(eller hva det heter enable i bios) Problemet er ved første oppstart, da sjekker hovedkortet om alt er i orden, iform av LED på hovedkortet. Det er forskjellige LED for CPU, RAM, HK og VGA. Ved oppstart lyser LED for VGA kontant. Og forsvinner ikke. trykker jeg reset knapp og prøver flere ganger, kommer den etter hvert, etter omtrent 3-4 forsøk. Virker som den trenger oppvarming! Noen ideer om hva som er feil? Jeg har iallefall prøvd: - en eldre driver til skjermkortet. - PCI e spor nr 2 - skiftet om på strøm fra psu til vga Ellers når maskinen starter funkerer den helt fint uten noe problemer Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det kan være noe galt med skjermkortet ditt, noen koblinger eller noe sånt. Kommer det noen pipelyder når du starter opp maskinen? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Først og fremst gå over alle kabler å sjekk at alt stemmer , sjekk de små kablene for oppstart, restart og ledlys, viktig at de er koblet riktig Har du flere rambrikker , prøv å ta ut en , start opp , bytt om vist første rambrikken du prøver ikke funker har du prøvd med googlesøk på ditt HK og problemene du har ? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Kabler og alt stemmer. Er en modulær fra MIST, så er kun 3 kabler jeg selv må koble inn på PSU. Det er 2 stk til skjermkort og 1 stk S-ata strøm. Reset og LED skal være koblet riktig. Pip har jeg ikke lagt merke til. Rart om det er RAM som er problemet når den lyser for VGA? Og windows starter som normalt hører jeg, så er kun bilde på skjermen som mangler. Jeg har flashet til nyeste bios nå, så skal prøve litt det. Og ja jeg har googla problemet som en gud! Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Siden det ikke piper, har du koblet til speakeren til hovedkortet. Altså, ikke høyttaleren ved skjermen, men den høyttaleren som er i kabinettet? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Ser ut som problemet forsvant ved Flash av bios til nyeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå