TeVa Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har en ny Acer Aspire 5551G med et problem. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få frem "backslash" (heter det det?). Den tasten som er omvendt skråstrek. Den sitter oppe på samme tasten som "+" og "?", og burde funke sammen med "Alt Gr". Ihvertfall så funker "@" "£" "$" og de andre tastene på samme sted på tastene, med "Alt Gr". HJELP !!!! Terje Lenke til kommentar
DCG Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hva skjer om du trykker på den uten å bruke Alt Gr? Lenke til kommentar
TeVa Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Hva skjer om du trykker på den uten å bruke Alt Gr? Da kommer "+" opp. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har du Norsk tastatur på den? Lenke til kommentar
TeVa Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Har du Norsk tastatur på den? Mener det var det jeg bestemte under oppstart på denne nye maskinen. Men hvordan kan jeg evnt. se det ? Lenke til kommentar
hr_krabbe Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvilken knapp sitter til høyre for "+"-tasten? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ser tastaturet ditt ut som dette: http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_Norway.svg? Det kan nesten virke som du har svensk som dette: http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_Sweden.svg Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Mange læppiser med universelt nordisk klaskatur har tastene litt "snålt" oppsatt. Hos meg må jeg trykke på den grønne bækkslæsjen mellom + og <- tasten. Edit: SATAN NÅ ER JEG SÅ FORBANNA PÅ DETTE HÆR JÆVLA KLASKATURET SOM IKKE OPPFATTER MELLOMROMTASTEN MIN Endret 9. august 2010 av Bikeridr Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Har du Norsk tastatur på den? Mener det var det jeg bestemte under oppstart på denne nye maskinen. Men hvordan kan jeg evnt. se det ? Forsøkt SHIFT+skråstrek-tast eller CONTROL+ALT+skråstrek-tast? Hvis ikke det virker heller så er maskinen kanskje konfigurert med galt tastaturoppsett (inndataspråk). Går ut i fra at operativsystemet er Windows 7. For å kontrollere at maskinen er konfigurert med norsk inndataspråk klikker du START > KONTROLLPANEL. Skriv inndata i søkefeltet og velg Endre tastatur- eller ande inndatametoder. Klikk Endre tastaturer og se om det er et norsk tastatur under Installerte tjenester og at dette er valgt som standard inndataspråk (se bilde). Endret 9. august 2010 av BlueBench Lenke til kommentar
TeVa Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Vet ikke hva som hjalp, men nå virker det ihvertfall. Må trykke på den knappen hvor backslashen er farget "rød". Takk for all hjelp. Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå