nybb Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Hei! Jeg er ganske interessert i å fordype meg litt i Thrash Metalens verden.. Problemet mitt er at jeg ikke takler kjapp og rå thrash metal med grusom vokal. Som f.eks Exodus. Hører en del på disse: Metallica, Megadeth, Anthrax, Slayer, Heathen, Vio-Lence, Pantera, Overkill.. Disse ser jeg på som "light" i forhold til f.eks Exodus og noen andre som f.eks. Annihilator. Blir for ensformig med kjapp riffing og konstant samme trommetakt. Light Thrash Metal... bring it on Endret 9. august 2010 av nybb Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Judas Priest og Saxon! Eller faller de under Heavy Metal? xD De har mange bra sanger iallefall . Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Begge bandene blir litt heavy metal ja Hører mye på dem begge! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Sjekk denne tråden, masse thrash anbefalinger. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=545017&st=0&p=9420782&hl=thrash%20tr%E5den&fromsearch=1entry9420782 Lenke til kommentar
2ore Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Garanterer deg at du vil finne mye gøy her. Selv, så vil jeg spesielt anbefale Toxik - Think This. Genialt album som passer beskrivelsene dine ganske bra. Tror albumet ligger på Spotify. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Takk Crippled. skal ta en titt! Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 prøv Forbidden - Forbidden Evil Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Haha, thrash metal med fin vokal ja. Sjekk ut Limp bizkit. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Det er forskjell på vokal da din tørrpinne. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Kan jo prøve litt Death Angel. Vokalen er vel ikke helt Exodus-style, men den er spesiell. Litt elsk eller hat over den, jeg elsker den. Forbidden kan jeg anbefale, Laaz Rockit (lite kjent band stort sett), Testament er rått, Kreator kan du sjekke ut og forsåvidt også Machine Head. Lykke til. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Takk Knewt Selv om jeg har lyttet til alle du nevnte bortsett fra Laaz Rockit Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Som sagt: Forbidden med albumet Forbidden Evil Legger til: Abbatoir - The Only safe place Artillery - By Inheritance Gama Bomb - tales from the graves in space Nuclear Assault - Game Over Split heaven - Psycho Samurai Paradox - Electrify Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Sjekk ut alt av Testament Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Haha, thrash metal med fin vokal ja. Sjekk ut Limp bizkit. Limp Bizkit? Han spør etter thrash metal anbefalinger. Annihilator, Death Angel, Destruction, Exhorder, Exodus, Venom, Voivod, Testament, Forbidden. Mye av dette ligger på Spotify Noen av mine favoritter sett bort ifra de fire store. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Tusen takk dere Likte mye av det som var på bildet Crippled! Lenke til kommentar
2ore Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Bare hyggelig! http://www.mu-essentials.blogspot.com/ har forresten et slikt bilde til omtrent hver eneste sjanger. Har funnet veldig mye bra takket være den bloggen! Lenke til kommentar
nybb Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Will check out Elsker å speide etter musikk! Hvis ikke hadde jeg aldri funnet band som: Heathen, Vio-Lence, Prototype, Snot, Wintersun, osv. Lenke til kommentar
lowkey Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg vil da virkelig påstå at Slayer faller innunder det du kaller kjapp og rå thrash metal. Anbefaler likevel Dark Angel - Darkness Descends. Liker du Slayer liker du dette. Når du slutter å være pysete sjekker du ut Morbid Saint - Spectrum of Death. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Slayer blir likevel mer melodisk, samt at vokalen ikke er så brutal som mange andre thrash-vokalister har. Hørt litt på Exodus i dag, og funnet ut at de ikke passer i kategorien jeg ikke liker. Grunnen til at jeg trodde det, er nok p.g.a at jeg har hørt feil låter. Bonded By Blood er ei bra plate! Endret 13. august 2010 av nybb Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Japanske Sabbat. Kanskje i hardeste laget, men anbefaler de på det sterkeste. De har forresten en helvetes stor diskografi, men prøv deg på en av de tidligere fullengderene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå