Gå til innhold

Hvor får man fatt i "hvite" cat5 (utp) nettverkska

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

198,- er svinbillig for sånn tang. Den jeg har, koster ca 2000,-

For dere som enkelt vil feste sånne kabler, skal dere kjøpe Rapid stiftepistol. Du får en som er spesiallaget for CAT-5 kabel (selv om ingen er offisielt godkjent for det). Med hvite stifter blir det fint.

Lenke til kommentar

For dere som enkelt vil feste sånne kabler, skal dere kjøpe Rapid stiftepistol. Du får en som er spesiallaget for CAT-5 kabel (selv om ingen er offisielt godkjent for det). Med hvite stifter blir det fint.

Det har jo litt å si på kvaliteten av disse modulartengene.

Jeg har en som jeg kjøpte for rundt 500-600 kroner som fungerer veldig bra. Senere kjøpte jeg en multitang for 200-300 kroner som også er beregnet for RJ11 og RJ12. Den er ikke så bra, men den fungerer.

Det jeg lurer på angående Rapid-tengene. Er de bra?

Jeg ser at de selger en tang på Clas Ohlson (www.clasohlson.no) som heter Rapid 36.

(30-6319)

Den koster 529 kroner og jeg lurer på å kjøpe den for å stifte opp både nettverkskabler og coaxial-kabler.

Lenke til kommentar

Det har jo litt å si på kvaliteten av disse modulartengene.

Jeg har en som jeg kjøpte for rundt 500-600 kroner som fungerer veldig bra. Senere kjøpte jeg en multitang for 200-300 kroner som også er beregnet for RJ11 og RJ12. Den er ikke så bra, men den fungerer.

Det jeg lurer på angående Rapid-tengene. Er de bra?

Jeg ser at de selger en tang på Clas Ohlson (www.clasohlson.no) som heter Rapid 36.

(30-6319)

Den koster 529 kroner og jeg lurer på å kjøpe den for å stifte opp både nettverkskabler og coaxial-kabler.

jeg har brukt den stifte pistolen der på 350meter med kabel, funker fint det, bare pass på å ikke stifte gjennom kabelen noe jeg klarte tre ganger (cat 6 er litt tykkere enn cat 5).

og ja hvite stifter er ikke dummt...

men syns enda det er litt rart at denne tråden i det hele tatt kom opp? hva har vi maling og fugemasse for.....stifter man så blir det gjerne noen flak med maling som sprekker opp rundt stiften så man må flekke over med maling uansett sålenge man kjøper en lys grå kabel er det enklest å male over.... :lol:

Lenke til kommentar

men syns enda det er litt rart at denne tråden i det hele tatt kom opp? hva har vi maling og fugemasse for.....stifter man så blir det gjerne noen flak med maling som sprekker opp rundt stiften så man må flekke over med maling uansett sålenge man kjøper en lys grå kabel er det enklest å male over.... :lol:

Nå syntes jeg ikke det er rart å ta opp problemet med tekst på nettverkskabler. Hvorfor skal det egentlig være tekst på dem? Holder det ikke med tekst på pakningen?

Husk at støy fra PC'er ikke ble tatt seriøst for kun noen få år siden. Nå vil alle ha det støyfritt uten å måtte modifisere kabinettet noe voldsomt.

De fleste coaxial-kabler som jeg har benyttet har ikke hatt tekst. Det samme gjelder svakstrømkabler som er vanlig å stifte opp til lampetter etc. Hvorfor finnes det så få nettverkskabler uten tekst? :x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...