Mr. President™ Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Hei! Jeg laget en enkel logo i photoshop cs5 extended. Men jeg synes at bilde,liksom ikke er helt komplett, at det mangler noe. Trenger noen forslag. Se på bildet nederst. Tar også imot ros og KRITIKK! Copyright © 2010- - Rettighetene av bildet er eid av xDestiny10x. Kopiering uten samtykke er forbudt! Høres tøft ut! Endret 9. august 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Ingen forslag? Ingen som kan photoshop?? Hallo?? aldri brukt photoshop før eller?? Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg bruker photoshop litt her og der, men jeg synes det ser tøft ut. Etter min mening så vil jeg ikke gjøre noe med det, det ser rått ut Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Jeg bruker photoshop litt her og der, men jeg synes det ser tøft ut. Etter min mening så vil jeg ikke gjøre noe med det, det ser rått ut Takk for komplimentet. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har du noen forsalg til hva jeg kan lage? Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Du kan ta å fjerne den svarte bakgrunnen, slik at det bare blir en sirkel med A inni, men behold det blå rett utenfor sirkelen, det "lyset". Se hvordan det ser ut, det er det jeg kommer på. Sånn som det er nå ser det helt konge ut Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Har allerede gjort for å se hvilken jeg likte best. Den svarte var den beste. Bilde: Endret 18. august 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Logoen virker noko flat, og høglyset du har lagt på ovanfor A-en er i mi meining ikkje så veldig godt utført, dersom hensikta di er å skape ei kule-effekt burde den ligge heilt inn til den blå kanten, og gjerne gradvis bli meir difus, i tilleg kunne det kansje vore ein idè å legge inn ein skugge på motsatt periferi. For å lage ein enda betre kule-illusjon kan ein blant anna legge på ein tekstur med ein bulge-effekt over sirkelen, til dømes slik som dette: nc3prglq.bmp Endret 18. august 2010 av Hoywin Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Vel. Det er ikke helt enkelt å få den helt inntil kanten når jeg lagde den på forhånd. Men hvordan lager du de greine slik at den ser rund ut? Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Brukte liquify->bloat tool og en brush size som var noenlunde like stor som sirkelen din. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Brukte liquify->bloat tool og en brush size som var noenlunde like stor som sirkelen din. Hva heter det på norsk? Har den norske versjonen av PS CS5 Extended Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 uhm, aner ikkje, har alltid brukt engelsk PS. Men du kan alltids bruke snarveien shift+ctrl+x Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Ok! Tusen Takk skal du ha! Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Vil anbefale deg å bytte til engelsk siden man bruker såpass mye tutorials i photoshop, og da blir det mye lettere. Liquify ligger 5. øverst på filter knappen på toppen. Under lens correction. Du har misforstått litt når det gjelder logo. Å lage en logo uten noen baktanker eller noe å lage logo funker ikke. En annen ting er at det er dumt å lage logo i photoshop. Det bør (skal) lages i Illustrator, hvor du får vektor istedenfor pixels, som vil si at det er matematiske utregninger istedenfor firkanter som lager bøyen på streker. Som igjen vil si at når du forstørrer ting blir ikke kvaliteten dårligere, men det begrenser hva du kan gjøre. Måten jeg startet i photoshop var på pimpe biler som dette. Om det er en bra måte å starte på vet jeg ikke. Fikk litt hjelp av min bror pluss at jeg dro ut halvparten av håret på hode, men jeg lærte ganske mye. Endret 4. september 2010 av Vitamin C Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Vil anbefale deg å bytte til engelsk siden man bruker såpass mye tutorials i photoshop, og da blir det mye lettere. Liquify ligger 5. øverst på filter knappen på toppen. Under lens correction. Du har misforstått litt når det gjelder logo. Å lage en logo uten noen baktanker eller noe å lage logo funker ikke. En annen ting er at det er dumt å lage logo i photoshop. Det bør (skal) lages i Illustrator, hvor du får vektor istedenfor pixels, som vil si at det er matematiske utregninger istedenfor firkanter som lager bøyen på streker. Som igjen vil si at når du forstørrer ting blir ikke kvaliteten dårligere, men det begrenser hva du kan gjøre. Måten jeg startet i photoshop var på pimpe biler som dette. Om det er en bra måte å starte på vet jeg ikke. Fikk litt hjelp av min bror pluss at jeg dro ut halvparten av håret på hode, men jeg lærte ganske mye. Tenkte på dette for noen dager siden, så reinstallerte PS som engelsk isteden Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Det er forskjell på å lage logo i ps og i illustrator. I ps er det mer som et bilde og ganske mye enklere og man trenger ikke å bruke illustartor for noe så enkelt. Den logoen jeg lagde er som et bilde. Uansett jeg prøvde Illustrator CS5 og forstod ikke et kvekk av det så jeg avinstallerte den for at den ikke skulle ta unødvendig plass. Illustartor er et mye bedre program for å lage logoer og tegninger, men skulle gjerne ha brukt det hvis jeh kunne. Si gjerne hvis du vet om tutorials for nybegynnere vet om nettside: rnel Har ikke prøvd ut Illustartor tutorialene ettersom jeg hadde avinstallert dem. Vet ikke hvordan en bra tutorial for nybegynnere er, så håper du vet om en. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Tuts+ nettverket - http://tutsplus.com/ har mye bra tutorials, både PS, AI og mye annet. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Tuts+ nettverket - http://tutsplus.com/ har mye bra tutorials, både PS, AI og mye annet. Det var mange tutorialser der. Vanskelige også. Så på en enkel tutorial der jeg måtte starte med å lage en ting med pen tool uten at den forklarte hvordan man bruker pen tool til å lage den. Vel, jeg er ikke god med pen tool i ps så jeg antar at det er den samme i Il. Kan du finne en enkel tutorial på samma side for nybegynnere?? Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 50 Great Photoshop Tutorials for Clever Beginners kan jo se her. Når det gjelder hvordan du bruker ting er det ofte bare å prøve seg frem. Skjønner du ingenting finner du svaret som oftest ved å prøve å trykke på ctrl, alt og shift eller søke det opp på youtube. Å mestre pen tool krever litt trening, men det er awesome når du kan det. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 50 Great Photoshop Tutorials for Clever Beginners kan jo se her. Når det gjelder hvordan du bruker ting er det ofte bare å prøve seg frem. Skjønner du ingenting finner du svaret som oftest ved å prøve å trykke på ctrl, alt og shift eller søke det opp på youtube. Å mestre pen tool krever litt trening, men det er awesome når du kan det. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 (endret) 50 Great Photoshop Tutorials for Clever Beginners kan jo se her. Når det gjelder hvordan du bruker ting er det ofte bare å prøve seg frem. Skjønner du ingenting finner du svaret som oftest ved å prøve å trykke på ctrl, alt og shift eller søke det opp på youtube. Å mestre pen tool krever litt trening, men det er awesome når du kan det. Ok takk. Skal øve meg på å mestre pen tool. PS: Dobbel post Endret 5. september 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå