hyp3z Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Kjøpte nylig inn disse to komponentene - Mustek Wireless LAN Aksesspunkt 22 MBps IEEE 802.11b+, 256 - CNet 11Mbps Wireless LAN USB Adapter Trådløst ..på PCUtstyr.no. Etter å ha koblet opp begge deler kan jeg finne aksesspunktet på klient-maskinen, men dersom jeg prøver å koble meg på nettverket skjer det ingenting. Får opp et ikon på oppgavelinja med brutt nettverksforbindelse - "Wireless connection unavailable". Har prøvd både med og uten WEP kryptering, og med forskjellige avstander mellom utstyret (nå er de plassert helt oppi hverandre ..) Bruker Windows XP (uten SP1 hvis det betyr noe?). Har sjekket Mustek og CNets hjemmesider for hjelp og evt. drivere uten resultat. GODE TIPS ØNSKES! (haster litt) Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Siden sist så har jeg sendt inn aksesspunktet til pcutstyr, og fikk det tilbake idag med oppgradert firmware og "testet ok". Vel, det er ikke OK .. - Har et nettverk i kjelleren, med en SMS Barricade router. Har slått på DHCP på aksesspunktet. - Kobler Mustek aksesspunkt på routeren - Kobler CNet adapter på PC som jeg for øyeblikket har stående i samme rom som aksesspunkt. - På klientmaskin forteller Windows at ett WLAN nettverk er funnet. Jeg klikker "Connect" og får beskjed om "Unable to connect". - Det er ingen WEP kryptering påslått. Noen som kan lage en liten oppskrift på hvordan jeg kan få opp nettverket mitt? Irriterer meg grønn over dette .. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Noen som kan lage en liten oppskrift på hvordan jeg kan få opp nettverket mitt? Irriterer meg grønn over dette .. XP har vel en funksjon som nekter deg og koble opp ukryptert, du finner det under LAN-kort innstillingene for Cnet-kortet. Du kan bruke Cnet sin egen programvare og kutte ut XP sin kontroll. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Bruker CNet softwaren, men får KUN opp tilkoblet nett dersom jeg setter klient kortet til ad-hoc, men jeg skal jo ha Access Point (Infrastructure). Dessuten får jeg ikke opp internettforbindelsen, eller andre maskiner i nettverket med ad-hoc, iom. at det er peer-to-peer nettverking. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Dessuten får jeg ikke opp internettforbindelsen, eller andre maskiner i nettverket med ad-hoc, iom. at det er peer-to-peer nettverking. Kikk i egenskaper for kortet og se om du har fjernet haken ved "ikke tilatt ukrypterte forbindelse" e.l i XP. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Finner ikke den innstillingen i kortets egenskaper (regner med at du mente i CNet softwaren), jeg bruker ikke XPs innebygde software. Gjør jeg noe feil når jeg har satt klient kortet til "Infrastructure" og AP'et til "Access point"? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Tester nå om det funker på en bærbar Win98 maskin. Føler på meg at CNet adapteret og Mustek basen er inkompatible med hverandre. Setter stor pris på flere tips. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvordan har du satt opp aksesspunktet ditt? Har du satt det opp til å ta imot IP fra DHCP? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Aksesspunktet har to instillinger - Fixed IP address og DHCP client. Jeg valgte DHCP client. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Ok, har det seg ikke slik at det er to forskjellige standarder 22mbit og 11mbit bruker? Dvs at de ikke er kompatible med hverandre?? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Sånn! Der gikk CNet i søpla Stakk å kjøpte meg et D-Link PCI adapter istedet for 300-kroners usb-adapteren. Alt jeg nå gjorde var å sette i kortet og starte maskinen - trengte ikke en gang å sette i driver cden! Og, det beste av alt - jeg kjører 22mbit Dagens tips: IKKE bruk CNet USB WLAN adapter sammen med Mustek 22mbit aksesspunkt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå