Gå til innhold

Hjelp! Ny sykkel


dansti

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er nå på jakt etter en ny sykkel som stort sett skal brukes til sykling til jobb og treningsbruk på asfalt og grusvei. Har kommet fram til at Hybridsykkel er tingen for meg, men jeg sliter med valget av syklene. Har to alternativer og jeg har ikke satt meg inn i sykkelspecs.

 

Det ene alternativet er en Scott Sportster P45 Men til 4999

og det andre er Univega Terreno 400 En sykkel jeg kan få for 6000, nedsatt fra 8000.

 

Selv jeg kan jo se at univega sykkelen er et godt tilbud, men hvor godt er det? Og Univega'en har hydrauliske skivebremser, mens Scott'en har mekaniske. Hva er hovedforskjellen og vil hydrauliske bli for "avansert" og krevende for en hobbysyklist med tanke på vedlikehold osv?

 

Umulig å få et skikkelig og svar fra butikkene da de vil selge mest mulig og dyrest mulig

 

Mvh Daniel

Endret av dansti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg henger etter med v-bremser skal jeg ikke gå så mye i detalj bare nevne at hydrauliske bremser er det enighet om er best. Tror ikke all verdens vedlikhold, snakk om å olje i ny og ne.

 

En annen viktig ting: Spør om du kan prøve sykkelen litt. At den føles bekvem forutsetter også at den er riktig innstilt på pedal-sete-styre-forhold.

 

Du kan finne nyttig info på slf.no bl.a.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

For Guds skyld! Styr unna mekaniske skivebremser! Mekaniske skivebremser har en tendens til å bøye skiva etter at de blir brukt litt. Hydrauliske skivebremser tilpasser seg automatisk til skiva etter hvert som klossene slites ned. I tillegg er hydrauliske mye lettere å håndtere og reagerer på hvert minste trykk på bremsehendelen.

Lenke til kommentar

Enig, hydrauliske skivebremser er veien fram!

 

Prøv å ta en titt på tyske merker som Canyon, Ghost (?) og Cube. Der får du mye sykkel for penga!

Såvidt jeg husker, er det en butikk rundt Son som selger Cube.

 

Ellers kan du bestille Canyon på nett og Cube på www.chainreactioncycles.com.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...