Mr. Moody Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Har mistet en minnepenn med relativt sensitive opplysninger om meg selv,og håper da at denne ødelegges av regn... Men gjør den egentlig det, eller er det en sjanse for at noen finner den og får henta ut data selv etter regn? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Som all annen elektronikk så lever den ikke lenge når den bli fuktig. Men siden det er ferskvann og ikke saltvann og hvis de som finner den er såpass smart at de tørker den godt før de prøver den så skal du ikke se bort i fra at den kan funke. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 På sikt gjør den nok det. Men minnepenner overlever det mest utroligste. Du kan f.eks. legge en minnebrikke til mobil (microSD) i et glass vann, og det fungerer ennå etterpå. Du kan til og med brenne forsiktig på brikka med lighter... og innholdet er fremdeles leselig. Men saltvann får vel minnepennen til å ruste. Men ferskvann tåler den. Det kan jeg nesten garantere. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Typisk Neste gang kjøper du minnepenn med krypering. Hva slags sensitiv info var det på pennen da? Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Personnr, og lignende + alle skoleoppgavene mine fra U.skolen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Det er ingen batteri i ein minnepenn, så det er heller ingen grunn for at den skal ta skade av reint vatn. Om den blir spenningssatt våt, helst litt salt vatn, eventuelt at den blir liggande fuktig over lengre tid og rustar, så vil det kunne ta skade. Neste gong bør du nok legge kryptering på sensitiv informasjon ja. Endret 9. august 2010 av Zeph Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Greit nok, det kunne vert verre Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg kan vel svare ganske greit på denne siden jeg har litt erfaring Mistet minnepennen min oktober 2009 fant den igjen sent i mai oppi en sølepytt uttenfor huset, etter en dags tørk funket den helt fint og virker enda Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Hvorfor fant du den ikke før? Lenke til kommentar
surtei Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kanskje han var/er skikkelig svettnerd og ikke var ute i den perioden? Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Gjetter heller på at det var en laaaaaaang vinter! Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Ja det var nok en veldig lang vinter, Så den lå under massevis av snø Endret 10. august 2010 av CopyDog Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ja det var nok en veldig lang vinter, Så den lå under massevis av snø Flaks, for ofte blir jo veiene saltet og strødd. Da blir det veldig lett rust. Og rust ødelegger minnepennen. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Får ta en tur og lete etter den i morgen igjen, håper jeg finner den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå