Gå til innhold

BK: Hjemløs katt


BeeGee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville for min del løftet kameraet 5-6cm opp fra bakken, så den tingen i forgrunnen ikke blir med. ser ikke at det har noe med "hjemløs katt" å gjøre. Komp-tips er å bare ta me det aller viktigste for bildet. hvilket her er katten, og litt råtne/stygge bygninger. Kanskje ogs med den tingen som står til venstre i bildet.

 

men ville likevel gått litt til høyre, å få litt mer av kattens venstreside med, og litt mer av tingen til venstre med, så vi får se hva det er. hvis ikke vi vet det er den unødvendig, og gjør dermed komposisjonen "dårlig".

 

:)

Lenke til kommentar

Takk for innspill, skjønner hva du mener og er helt enig. Dette er et bilde jeg bare snudde meg og tok om du skjønner, katten var veldig redd og løp fort avgårde. Så på bildet i ettertid og syntes DOF var fin og tenkte kanskje jeg hadde gjort et lite blinkskudd basert på flaks egentlig.

 

Ps: Tingen til venstre er en skitten og gammel dunk av noe slag :)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Her har du et nydelig motiv, ganske bra komposisjon og fin eksponering.

Det eneste jeg ville gjort sånn til å begynne med nå siden du ikke kan springe å ta dette på nytt med samme herlige uttrykk på katt(ungen?) er:

 

Du kunne kuttet litt i bunnen av bildet -men ikke for mye- og i høyre kant. Det er en grå ramme langs hele høyre del som er ganske forstyrrende for mitt syn iallefall...

 

Om du bare gir en liten dæsj saturering til bildet i et el annet etterbehandlingsprogram vil det også løfte seg litt, mener nå jeg :whistle:

 

Tenker forresten på Hellas når jeg ser dette... Kan det stemme?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Her har du et nydelig motiv, ganske bra komposisjon og fin eksponering.

Det eneste jeg ville gjort sånn til å begynne med nå siden du ikke kan springe å ta dette på nytt med samme herlige uttrykk på katt(ungen?) er:

 

Du kunne kuttet litt i bunnen av bildet -men ikke for mye- og i høyre kant. Det er en grå ramme langs hele høyre del som er ganske forstyrrende for mitt syn iallefall...

 

Om du bare gir en liten dæsj saturering til bildet i et el annet etterbehandlingsprogram vil det også løfte seg litt, mener nå jeg :whistle:

 

Tenker forresten på Hellas når jeg ser dette... Kan det stemme?

 

Takker for god og konstruktiv kritikk. Bildet er ikke etterbehandlet i det hele tatt annet enn å nedskalere det. Jeg syntes jeg var heldig mht at katten er midt i bildet (den var svært redd og løp etter jo nærmere jeg kom), så jeg var litt redd beskjæring kunne ødelegge noe.

 

Du har helt rett angående Hellas, bildet er tatt i fjellbyen Olympus på øyen Karpathos mellom Kreta og Rhodos.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Her har du et nydelig motiv, ganske bra komposisjon og fin eksponering.

Det eneste jeg ville gjort sånn til å begynne med nå siden du ikke kan springe å ta dette på nytt med samme herlige uttrykk på katt(ungen?) er:

 

Du kunne kuttet litt i bunnen av bildet -men ikke for mye- og i høyre kant. Det er en grå ramme langs hele høyre del som er ganske forstyrrende for mitt syn iallefall...

 

Om du bare gir en liten dæsj saturering til bildet i et el annet etterbehandlingsprogram vil det også løfte seg litt, mener nå jeg :whistle:

 

Tenker forresten på Hellas når jeg ser dette... Kan det stemme?

 

enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...