Gå til innhold

Anbefaling billig bærbar med W7 og Office?

Anbefalte innlegg

Hei

Vil bruke 3000-4000. Maskinen skal brukes til Office, surfing og enkel bildebehandling.

Krav:

Windows 7 + Office-pakken.

Minst 15" skjerm.

Minst 4GB RAM.

Minst 320GB HD.

"Grei" vekt, ikke over 3 kg.

"Grei" batteritid.

Relativt støyfri.

Lite "plastikkeffekt".

WLAN selvfølgelig.

Er det realistisk å få bundlet med Office i denne prisklassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Office, så følger dette normalt ikke med nei. Men det ligger ofte en 60-dagers Word-prøvelisens på kjøpet.

Men holder det ikke med OpenOffice?

Og er det ikke mulig å kjøpe en pc med 2/3 gig ram, og oppgradere dette selv?

Å skifte rambrikker er ingen vanskelig oppgave. Men det er ikke alle pc'er som man kan skifte begge brikkene under maskinen.

Husk å få med Win7 64bits system.

Og hva mener du med lang batteritid? Du kan ikke forvente all verden for den prisen du oppga.

Fin noen eksempler du vurderer, også kan en eller annen hjelpe deg med å velge riktig.

Lenke til kommentar

OpenOffice duger ikke nei, brukerne av maskinen får teknologiangst og panikk når de må bruke noe annet enn det de er vant med.

Det spiller ikke noen rolle for meg om den kommer med 2/3 og man må oppgradere, poenget er at totalpakken skal ha 4GB innenfor prisgrensen.

Jeg skrev ikke lang batteritid, jeg skrev "grei". Med det mener jeg at den ligger i mellomsjiktet på batteritid.

Med denne posten lurte jeg på om det i det hele tatt finnes, jeg har ikke funnet noe tilfredsstillende på nett (nærmeste jeg har kommet er en til 2900 på elkjøp + office + 2gb ram i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du finner ingen maskiner med dine krav i den priskategorien. Du må øke til ca 5000,- for å få en maskin som er i nærheten av specs (inkludert officepakken til 900,-)

F.eks http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=598373 + officepakken = 4900,- og den klarer IKKE minnekravet ditt, batterikravet ditt og muligens også plastikk kravet ditt.

Vil nesten påstå at dette er den rimeligste maskinen som klarer de fleste kravene dine:

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATC650179/toshiba-satellite-c650-179 4495,- + officepakken til 900,-

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...