Bleenda Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Heisann, klarte idag og prestere og sende 12V strøm rett gjennom røde pluggen på phonokabelen og rett inn i linjeutgangen på spilleren :S. Drog en 3dj phonokabel fra spilleren, plugga den i før jeg begynte og strekke kabelen.. Er en gammel volvo 240, så gjennom sikringsboksen er kontaktterminalene til sikringene uten skjerming og jeg klarte selvfølgelig og få den ene røde pluggen atti en sikringsflate som hadde 12V+ gjennom seg. Spilleren koblet ut, og jeg slo av tenninga. Dro ferdig kabelen og startet opp, dette resulterte i en helvettes dynamostøy! Noen som har noen gode ideer hvorfor? Og kan noe defekt i spilleren gi dynamostøy? Damn.. EDIT: Har prøvd og fjerne den kabelen jeg strakk. Uten noe forandring. Er en høy summelyd når bilen ikke er igang i høytalerene. Og en typisk ekkel dynamolyd når bilen er igang. Endret 8. august 2010 av iNzzain Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Du har brent av jordingsbanen til signaljord i spilleren. All jord går fra systemjord og den er ganske ufiltrert. Det fører til støyen. Løsningen blir å sende spilleren til reperasjon, kjøpe ny spiller, eller kjøpe en slik. Sistnevnte er nok det billigste. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Sistnevnte ødelegger også lyden totalt.. Tok vekk både dynamostøy og frekvenser jeg ville høre, da jeg testa det ut ei gang i tia. Endret 8. august 2010 av Caddy Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Om jeg jorder phonokabelen til spilleren da? Vil ikke det fungere? Endret 9. august 2010 av iNzzain Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Om jeg jorder phonokabelen til spilleren da? Vil ikke det fungere? Det vil muligens hjelpe endel, men når man er så tjukk i hue at man ikke kobler fra batteriet når man kobler stereo, så må man igrunn takke seg selv.... Kan vel bare gjette på at du ikke har sikring til forsterker framme ved batteriet også da Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Om jeg jorder phonokabelen til spilleren da? Vil ikke det fungere? Det vil muligens hjelpe endel, men når man er så tjukk i hue at man ikke kobler fra batteriet når man kobler stereo, så må man igrunn takke seg selv.... Kan vel bare gjette på at du ikke har sikring til forsterker framme ved batteriet også da Vil bare påpeke at den sikringen er viktig å reddet meg en gang da jeg ikke stripset strømkabelen godt nok i motorrommet, slik at kabelen kom borti motorblokken å svidde seg igjennom beskyttelsen. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Om jeg jorder phonokabelen til spilleren da? Vil ikke det fungere? Det vil muligens hjelpe endel, men når man er så tjukk i hue at man ikke kobler fra batteriet når man kobler stereo, så må man igrunn takke seg selv.... Kan vel bare gjette på at du ikke har sikring til forsterker framme ved batteriet også da Skjer med sykt tøff i tryne da? Mr. Perfekt off all times. Det var snakk om en phonokabel! Burde slått av tenninga ja.. Prøver og jorde og se, eller så blir der reperasjon, bah. Jorda phonoinngangen i spilleren nå, alle ulydene forsvant.. hmm ikke gale.. Tar spilleren skade av det over tid? Endret 9. august 2010 av iNzzain Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Dette har ingenting med å være tøff i trynet, men sunn fornuft. Skal du koble noe elektrisk i en bil, så SKAL du koble fra batteriet først, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Dette har ingenting med å være tøff i trynet, men sunn fornuft. Skal du koble noe elektrisk i en bil, så SKAL du koble fra batteriet først, enkelt og greit. Sant det, sunn fornuft. Men man trenger ikke gjøre det om man bare skal drive med høyttalerkabler - da er det jo nok å bare slå av tenninga. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Skal se over anlegget ditt en av dagene jeg CK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå