Gå til innhold

Coverband / festband ønsker sangforslag

underdark

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg spiller i et coverband/partyband og vi utvider reportoaret kontinuerlig. Til dette hadde det vært flott med noen forslag til låter man kan spille. Vi har to gitarer, en på keyboard og tilgang til sax så det skal være mulig å gjøre ganske mange forskjellige låter, bandmessig.

Fordel med rocka låter med litt trøkk, men ikke et must.

Hvis det er noen som har noen forslag så er det kjempeflott hvis en kan legge dem til i

Spotifyplaylist

eller bare sier navnet på artisten og sangen, dersom den ikke finnes på Spotify.

takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å ta noen kjente sanger som folk kan, bare for at de skal kunne gaule med når de har fått i seg litt å drikke. Kan jo ta gode gamle som Smoke On The Water, I Love Rock And Roll, Livin On A Prayer osv.

Ellers bare en liten liste jeg ser for meg kan være kult:

- Paradise City (G'n'R)

- You Shook Me All Night Long (ACDC)

- Dancing Queen (ABBA)

- Stayin' Alive (Bee Gees)

- Play That Funky Music (Wild Chery)

Bare noen tips fra meg. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, skal vi se. Bandet jeg er med i startet jo som coverband men er gått over til å leke rockestjerner nå i senere tid. Kan ramse opp sangene som ga respons / vi selv liker å spille.

7 Nation Army (White Stripes) - Mye gauling når folk hører bassintroen. Tror ikke alle vet hvor den stammer fra, men liv blir det i alle fall. Vi har dratt denne så sykt langt ut at det er skummelt. Er ikke noe problem å la trommene / bassen gå i nesten ett minutt om gitaristen(e) leker litt før vokalen kommer inn. Men vær OBS: SYKT kjeldeig å spille for bassist / trommis :p

Soul on Ice og First Date (Danko Jones) - Halvveis ukjent band der vi har spilt i alle fall, men låtene er såpass gode at det går bra. Noe slags nymotens AC / DC. Begge sangene er relativt like også. Loverall og Code of The Road har vi prøvd oss på men har ikke testa ut for publikum enda. Men de sangene skal også gå helt greit.

Slave og Enhjørning (DumDum) - Funker fjell! Slave er ei relativt rolig låt så det blir litt variasjon. Om dere vil så kan vel splitter pine øves inn og.

I got Erection / City of Satan (Turboneger) - I got Erection funker i alle fall på mer rocka fester. City of satan ser ut til å være hit or miss.

Smoke on the Water (Deep purple) - ALLE kan den.

Knocking on heavens door (G'n'R (jadda, dylan eller noe)) - Igjen, alle kan den.

Edwin (Blacksheeps) - Kødder ikke! Om dere spiller for ungdommer som nettop er blitt konfirmert (og skal fææste) så har denne vært en slager.

Blitzkrieg Bop (Ramones) - Fordel om publikumet består av 20-60 år gamle rockere, da er den morsom å spille.

Noen å hate (Raga Rockers) - Igjen, fordel med publikum som er glad i pønk / rock.

Øl (Jokke) - Allsang så det synger etter. 

Highway to Hell (AC/DC) - Allsang!

Det var vel de jeg kom på i farten. Om dere er glade rockere selv så kan jeg anbefale Per Bergersen (google him). De fleste sangene er visesang / punk og relativt enkelt å lage noe eget ut av. Men tror nok det funker best i Trondheim / Røros / Oslo der det kan være spor etter han :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...