gingerviking Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) For meg er det å prøve å sovne en en stor prosess. Men gjerne rett før tankene blir til grøt og jeg driver inn i rem-søvnens verden, slår en bryter seg på og hjernen setter i gang for fullt gjerne med overaskende resultater. Jeg begynner å innse ting jeg tidligere på dagen ikke tenkte noe over og begynner å reflekter over ting i livet mer enn jeg pleier. Spesielt det jeg kaller filosofisk problemløsning jobber på i 27 gir! Samme skjer hvis jeg våkner midt å natta av en merkelig drøm Hvorfor skjer dette akkurat der og da? Er det noen med lingende opplevelser? Endret 14. august 2010 av gingerviking Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Om dagen har du mye å tenke på, ting du skal gjøre. Du legger deg når alt er gjort, og først DA bekymrer du deg for framtiden og tilværelsen, når det ikke lengre er noe som trenger din oppmerksomhet i sanntid. Du ville gjerne fått de samme tankene om du satte deg ned i sofaen om kvelden uten å skru på TV-en, eller med TV-en skrudd av om den ellers alltid er på -- uten å høre på musikk eller på radio eller sitte på PC-en eller fikle med mobilen eller lese en bok eller et blad -- og uten å ha noen å snakke med. Bekymring vinner over bekymringsløshet, evolusjonsmessig. Jeg tror at dette "tankejaget" er noe som alle opplever fra tid til annen. Når du våkner midt på natten, kan du ikke bare stå opp, og siden du ikke har gjøremål, tenker du på problemer i stedet. Man kan redusere et (negativt) tankejag ved å aktivt løse konflikter og filosofiske problemer FØR man legger seg. Kort svar: Fordi du ikke har noe fysisk arbeid å gjøre, men har mye du tenker på underbevist. Endret 8. august 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå