HOK Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hei, Hvordan kabel er dette? Er det til kabel, antenne eller hva? Se vedlegg. -Kiserud Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Kabelen er av typen coax (coaxial). Det er en antenne ledning ja. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Så om jeg da kjøper kabel-pakke fra Canal Digital, så vil ikke den hjelpe meg noe særlig? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Er riktig kabeltype, men feil kontakt på enden. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Så det er mulig å bytte om denne, og få kabel-tv? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 hva er den andre enden av kabelen kobla til? det er vanlig med slike i kabeltv nett og også mellom mediakontakter og kabelmodem Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Kabelen er av typen coax (coaxial). Det er en antenne ledning ja. Selve kabelen ser ut som en coax, men den mutteren på enden har jeg aldri sett i forbindelse med antenne for bakkenett. De pleier å se maken ut som kontakter og plugger for kabel-TV. Er det tallerken-folket som bruker coax med skrufatning? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Det har jeg ikke sjekket ennå. Det eneste jeg vet er at den går ned fra 3. etasje. Altså, ut vinduet og ned langs veggen. Vet ikke om det kanskje har noe å si? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Kabelen er av typen coax (coaxial). Det er en antenne ledning ja. Selve kabelen ser ut som en coax, men den mutteren på enden har jeg aldri sett i forbindelse med antenne for bakkenett. De pleier å se maken ut som kontakter og plugger for kabel-TV. Er det tallerken-folket som bruker coax med skrufatning? Det er parabol folket ja Lenke til kommentar
HOK Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Er dette noe jeg kan bruke for å få kabeltv? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Kabelen er av typen coax (coaxial). Det er en antenne ledning ja. Selve kabelen ser ut som en coax, men den mutteren på enden har jeg aldri sett i forbindelse med antenne for bakkenett. De pleier å se maken ut som kontakter og plugger for kabel-TV. Er det tallerken-folket som bruker coax med skrufatning? Det er parabol folket ja det er vanlig å bruke slike kontakter på forgrenere og forsterkere osv på bakkenett (kabeltv) også. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Er dette noe jeg kan bruke for å få kabeltv? Ja, det er en antennekabel, coax som andre har nevnt. Den pluggen som er på kabelen nå er ikke av den typen som bruke til å koble til TV'er. For det trenger du en slik plugg. Jeg husker ikke helt hva disse heter, men det er en del av en IEC standard, or burde finnes på butikker som Clahs Olson. F konnektoren, den som er på, bare skrur du av. Når du eventuelt monterer IEC pluggen må metall kappen være under avlastings klemmen. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Er dette noe jeg kan bruke for å få kabeltv? Det kommer vel helt an på hvor den andre delen av kabelen ender... Hvem vet; kan jo hende at den ikke er plugget i engang i den andre enden Lenke til kommentar
HOK Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Er dette noe jeg kan bruke for å få kabeltv? Det kommer vel helt an på hvor den andre delen av kabelen ender... Hvem vet; kan jo hende at den ikke er plugget i engang i den andre enden Det jeg skal finne ut i morgen. Måtte bare forsikre meg om hva det egentlig var for noe. Iom at jeg ikke hadde sett den typen før. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Jeg har samme plugger på kabelen mellom veggutaket og Canal Digital-modemet mitt. Skulle gjerne hatt en 90 graders vinkel/knekk på selve pluggen(e) for å unngå at ledningen stikker for langt ut fra veggen. Noen som vet hvor det kan kjøpes? Endret 12. oktober 2010 av Edorph Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Noen som vet hvor det kan kjøpes? For eksempel her. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Takker, Inge. Glemte denne tråden, men fant på radioshack også. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det som er i enden av den kabelen der er en F- connector. Det er "hannen" av den coxialen dere er vandt til å putte i dekoderen. Men det er ikke noe problem for F- connectoren der kan enkelt skus av og byttes med en hunn, hvilket er det du trenger. Håper du ble litt klokere - Thorbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå