Gå til innhold

Spørsmål ang det å ta med seg PC til utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Normalt bare at de ikke inneholder sprengstoff og linkende :p

Har faktisk selv hatt større problemer med å få paraplyer gjennom sikkerhetskontrollen enn pc-er, så ikke noe å bekymre seg over.

Har eit lite spørsmål til eg, kan håndbagsjen og PC maks være 5kg til sammen eller kommer PC utenom?

Lenke til kommentar

Normalt bare at de ikke inneholder sprengstoff og linkende :p

Har faktisk selv hatt større problemer med å få paraplyer gjennom sikkerhetskontrollen enn pc-er, så ikke noe å bekymre seg over.

Har eit lite spørsmål til eg, kan håndbagsjen og PC maks være 5kg til sammen eller kommer PC utenom?

Det er såvidt jeg vet opptil hvert flyselskap hvor mange kilo hver ta med seg ombord.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til at en pc skal gå utenom flyselskapenes håndbagasjevektgrense.

Det gjør den ikke, men hvor mange kilo et flyselskap tillater at man kan ta med varierer. Så veier pcen 3 kg, så er det begrenset med hva annet man kan ha med seg f.eks. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at de også har krevd at pc`n har blitt slått på, kun for å sjekke at det faktisk er en fungerende PC og ikke noe annet tull.

Ellers har jeg alltid med pc som håndbagasje, jeg aldri hatt noe problemer med det utenom at den skal gjennomlyses uten at den ligger inni eller oppå noe.

Har forresten aldri opplevd at noen har veid håndbagasjen heller, så den grensen med f.eks 5 kilo har jeg aldri brydd meg nevneverdig om...

Lenke til kommentar

Ikke at jeg kan si om dette faktisk brukes, men det er fult mulig å legge en vekt inn i transportbåndet for gjennomlysning.

Ett stort problem med dette er jo at sikkerhetskontrollen er den samme for alle selskaper, men de har forskjellige regler.

Så, om sikkerhetskontrollen skulle sjekket vekten på alt(som er vanskelig nok i seg selv mtp at ikke alt kommer gjennom samtidig), måtte de også sjekket biletten til folk, så sjekke reglene deres på den flyvningen, så sjekket om det f.eks var betalt for noe ekstra.

Så kommer problemet med jakker, klokker osv, regnes dette som hånbagasje?

Antagelig ikke, men det går gjennom kontrollen gjerne det også, men det må da trekkes fra vekta?

Ser for meg milevis med kø om sikkerhetskontrollen skal sjekke slikt.

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror personlig ikke at de gjør det, men nå har jo flere selskaper egne sikkerhetskontroller selv etter at du er klarert inn på terminalene. Har opplevd dette når jeg skal reise fra f.eks Amsterdam til utenfor Europa. Det er en ekstra sikkerhetssjekk rett før du boarder flyet.

Uansett må man kunne forvente at det kan være stikkprøver av vekt på håndbagasje. Nå tror jeg ikke man sier noe på et kilo fra eller til, men har man med en liten taske med 30kg med bly så ....

Lenke til kommentar

Flyselskaper som er IATA-medlemmer (de fleste, men ikke Norwegian/Ryanair og diverse andre billigselskaper) har blitt enige om at blant annet laptops skal gå utenom vektrestriksjonen, men jeg ville ikke satset på at hverken security eller innsjekkingspersonale har fått med seg dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...