Windoge Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Har akkurat bestilt mobilt bredbånd fra Chess, dvs sånn USB-brikke man kobler rett til PC-en. Da fikk jeg spørsmål om jeg ville beholde mitt gamle telefonnummer, noe jeg svarte ja til. Etter bestillingen var gjennomført fikk jeg vite at min telefonavtale nå vil bli videreført til Chess. Hva har dette med USB internett å gjøre? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Når du skaffer deg mobilt brebånd, så trenger du et nytt telefonnr. Det nye numnmeret skal brukes til det nye simkortet, som igjen skal være i usbtingsen din. Men du valgte å beholde numrret som du har fra før. Hvis du forsatt ikke vil bytte telefonnummer, så bør du kontakte kundeservice snarest. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Så sim-kortet man får tilsendt skal være i USB-brikken? Hva med det man skal ha i telefonen? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Når du bestiller eit mobilt breibandsabonnement får du eitt SIM-kort. Dei fleste leverar USB-modem som tilleggsteneste, om du ynskjer dette. Dersom du puttar SIM-kortet i telefonen kan du surfe på telefonen med datatrafikkprisane som er i abonnementet (om du t.d. har abonnement med gratis trafikk frå kl 17-08, surfar du gratis på telefonen i denne tidsperioden). Dersom du har USB-modem kan du putte SIM-kortet i dette, og putte USB-modem med SIM-kort i PC-en din, for å surfe på internett der du har mobildekning. Pris for datatrafikk er det som gjeld for abonnementet ditt. Skal du ha både telefonabonnement (eit du kan ringe med) og mobilt breiband frå Chess? Skal du surfe på telefonen og/eller PC-en? Har du kun bestilt mobilt breiband, eller telefonabonnement med mobilt breiband som tilleggsteneste på same nummer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå