Sheldon C Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 http://www.aftenbladet.no/lokalt/1242361/-_Bilistene_i_Rogaland_er_aggressive.html Sitat fra artikkel "136 ganger hver eneste dag, 5 ganger i timen, kjører en bil i en annen bakfra i Norge. " Kan denne statistikken være korrekt? 136 påkjørsler hvert eneste døgn..året rundt?? Dette høres helt ubegripelig ut. I så tilfelle forstår jeg hvorfor jeg må betale så mye i forsikring! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det kan jeg levende forestille meg. Norske bilister er ikke spesielt flinke til å kjøre bil. Ta en kikk på oversikten over antall trafikkofre i Norge kontra Sverige, det er dessverre dyster lesning. Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kan se det for meg jeg og, at det stemmer. Var en dobbel i Trondheim i dag. adressa.no-link Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Må vøre kult å ligge så langt oppi ræva at en dag får du melding om at du faktisk drepte han/hun foran pga du lå¨for nærme. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Vi har en lang vinter som trekker opp det snittet der litt antar jeg. Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Vi har en lang vinter som trekker opp det snittet der litt antar jeg. Vinteren hjelper nok på ja. Og lillejulaften er dagen flest bulker biler (ofte pga stress). Legg stress og glatt sammen, så tenker jeg vi snakker. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Som sjåfør kan man faktisk bøtelegges om bilen bak ligger for nærme. Er ikke bare bilen bak som har et ansvar for 1001-1002-1003. En jeg kjenner ble stoppa og bøtelagt av politiet "fordi bilen bak lå for nærme". Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det kan jeg levende forestille meg. Norske bilister er ikke spesielt flinke til å kjøre bil. Ta en kikk på oversikten over antall trafikkofre i Norge kontra Sverige, det er dessverre dyster lesning. Men høyere fartsgrenser, det skal de ha... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Som sjåfør kan man faktisk bøtelegges om bilen bak ligger for nærme. Er ikke bare bilen bak som har et ansvar for 1001-1002-1003. En jeg kjenner ble stoppa og bøtelagt av politiet "fordi bilen bak lå for nærme". Hva kan man egentlig gjøre med det da? Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Som sjåfør kan man faktisk bøtelegges om bilen bak ligger for nærme. Er ikke bare bilen bak som har et ansvar for 1001-1002-1003. En jeg kjenner ble stoppa og bøtelagt av politiet "fordi bilen bak lå for nærme". Hva kan man egentlig gjøre med det da? Les f.eks. dette. Eller dette. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Altså om det er 2 biler på veien og han bilen foran kjører fartsgrensa, SÅ er det ikke han fyren foran sitt ansvar at han bak holder 1001-1002-1003 da Kan jo umulig stemme ^^ 1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Som sjåfør kan man faktisk bøtelegges om bilen bak ligger for nærme. Er ikke bare bilen bak som har et ansvar for 1001-1002-1003. En jeg kjenner ble stoppa og bøtelagt av politiet "fordi bilen bak lå for nærme". Nåja.. Teoretisk sett kan man bli bøtelagt for å hindre noen unødvendig (noe som da kan resultere i at vedkommende bak ligger for nært), men å ligge for nært noen bak isolert sett.. ehm, nei! Alle med førerkort for bil skjønner hvorfor. .. med mindre begge rygger da selfølgelig. Jeg tviler ikke på statistikken. Husk at bare en ekstremtt liten andel av ulykker som skjer havner i avisen. De fleste påkjørsler bak skjer nok som småbulkinger i rundkjøringer og lignende hvor trafikken flyter sakte fremover, man er nødt til å ligge nært bilen foran, og man er nødt til å følge med til venstre. Er man ikke effektiv i å forflytte blikket hele tiden er det veldig lett å kollidere foran dersom vedkommende foran finner ut at "luka er for liten", mens du ser "bilen foran kjører" før du sjekker mot venstre for å se om luka holder til deg også. Endret 10. august 2010 av gxi Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det kan jeg levende forestille meg. Norske bilister er ikke spesielt flinke til å kjøre bil. Ta en kikk på oversikten over antall trafikkofre i Norge kontra Sverige, det er dessverre dyster lesning. Men høyere fartsgrenser, det skal de ha... Ja, men bare på strekninger som er bygget for det - f.eks. 4-felts motorveg med bred veiskulder, type E-18 Oslo-Tønsberg og Grimstad-Kristiansand, og E6 Oslo-Sverige. Veien er identisk på begge sider av riksgrensen, men fartsgrensen øker plutselig 20 km/h på svensk side... Jeg er overbevist om at hovedgrunnen til de mange ulykkene i dette landet er den dårlige veistandarden. Klart, man kan ikke alltid skyld på dumper i veien, men ulykker i forbindelse med forbikjøringer har til eksempel ofte en link til dårlig veistandard - det er en grunn til at forbikjøringen i det hele tatt fant sted, trafikken gikk tregt. Så skal en selvsagt dele ut en god posjon skyld til føreren som valgte feil sted for å utføre nevnte forbikjøring. 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det kan jeg levende forestille meg. Norske bilister er ikke spesielt flinke til å kjøre bil. Ta en kikk på oversikten over antall trafikkofre i Norge kontra Sverige, det er dessverre dyster lesning. Men høyere fartsgrenser, det skal de ha... Ja, men bare på strekninger som er bygget for det - f.eks. 4-felts motorveg med bred veiskulder, type E-18 Oslo-Tønsberg og Grimstad-Kristiansand, og E6 Oslo-Sverige. Veien er identisk på begge sider av riksgrensen, men fartsgrensen øker plutselig 20 km/h på svensk side... Det er ditt argument - og det er for så vidt et godt argument. Men på andre fora man ser denne diskusjonen ser man gjerne argumenter for å øke fartsgrensene overalt med 10 km/t, endre den absolutte fartsgrensen utenfor tettbygd strøk fra 80 km/t til 90 km/t, og andre tilsvarende tiltak. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det er ditt argument - og det er for så vidt et godt argument. Men på andre fora man ser denne diskusjonen ser man gjerne argumenter for å øke fartsgrensene overalt med 10 km/t, endre den absolutte fartsgrensen utenfor tettbygd strøk fra 80 km/t til 90 km/t, og andre tilsvarende tiltak. Er klar over det, Ola Nordmann tenker ofte for høyt om seg selv. Å øke dagens fartsgrense utenfor tettbebygd strøk med 10 km/h ville i mange tilfeller være livsfarlig grunnet for dårlig veistandard, helt klart. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Som sjåfør kan man faktisk bøtelegges om bilen bak ligger for nærme. Er ikke bare bilen bak som har et ansvar for 1001-1002-1003. En jeg kjenner ble stoppa og bøtelagt av politiet "fordi bilen bak lå for nærme". Hva kan man egentlig gjøre med det da? Les f.eks. dette. Eller dette. I begge sakene er det føreren bak som har blitt straffet. Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Som sjåfør kan man faktisk bøtelegges om bilen bak ligger for nærme. Er ikke bare bilen bak som har et ansvar for 1001-1002-1003. En jeg kjenner ble stoppa og bøtelagt av politiet "fordi bilen bak lå for nærme". Hva kan man egentlig gjøre med det da? Les f.eks. dette. Eller dette. I begge sakene er det føreren bak som har blitt straffet. Ja, det er alltid føreren i bilen bak som har skyld. Man skal ligge så langt bak bilen foran at man klarer å stoppe, uansett føre og vei. Men dersom han i bilen foran føler at han bak ligger for nærme, kan han jo f.eks. svinge til side og slippe han bak forbi. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 "Men dersom han i bilen foran føler at han bak ligger for nærme, kan han jo f.eks. svinge til side og slippe han bak forbi" Hvorfor skal alltid de som kjører ordentlig få svi? Veien hadde vært bedre uten disse dustene. Dette skjer med folk som er idioter pluss skal forbi uansett hvor mye kø det er: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10044663 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå