Predecessor Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Er det noen som kan gi meg en kort forklaring på hva minne med Winbond er? Søkte litt rundt på forumet, men fant ingenting som fortalte meg dette. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Er det noen som kan gi meg en kort forklaring på hva minne med Winbond er? Søkte litt rundt på forumet, men fant ingenting som fortalte meg dette. Takker på forhånd! Winbond er for dem som skal overklokke. Hvis du ikke skal overklokke kjøp ram uten winbond Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 du finner mye viss du søker. winbond er en produsent som produserer chipene på minnebrikkene. disse har vist seg å vere svært overklokkingsvennlige. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Winbond produserer minne-chipper/brikker. Altså ikke hele minne-moduler, men de små brikkene som du ser på minne-modulene. Er kjent for å være stabile og overklokkingsvennlige. Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Er det noen som kan gi meg en kort forklaring på hva minne med Winbond er? Søkte litt rundt på forumet, men fant ingenting som fortalte meg dette. Takker på forhånd! Jeg tror ikke du har søkt godt nok her på dette forumet, det tok meg ca. 1 min å finne svaret på ditt spørsmål. Sjekk denne: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...twinmos+winbond Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Winbond er noe Twinmos og Corsair har innprenta i visse minnebrikker som gjør at de takler høyere hastighet. F.eks PC3200 twinmos har offisiell støtte for 400 MHz ( de klarer sikkert mer ved overklokking) PC3200 twinmos m/winbond har og støtte for 400 MHz men siden det er winbond på de klarer de kanskje 20-30 MHz (eller mye mer) ekstra i tilleg til de 400 MHz fordi de har winbond. Med andre ord det er overklokkings ram, de er mer stabil til overklokking antagelig mere stabil uansett om du overklokker eller ikke.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Winbond produserer chip, som brukes både av Twinmos og Corsair i XMS serien. Twinmos DDR400 m/Winbond Test Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Winbond produserer minne-chipper/brikker. Altså ikke hele minne-moduler, men de små brikkene som du ser på minne-modulene. Er kjent for å være stabile og overklokkingsvennlige. TwinMos brikker med winbond er laget av minne chipper som ikke klarer kravene som feks Corsair xmx brikkene krever dermed blir de brukt i litt billigere ram brikker, dette inneberer at det forekommer større variasjoner på ytelsen til disse enn feks corsair xms som garanterer ytelsen på sine brikker. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Winbond produserer minne-chipper/brikker. Altså ikke hele minne-moduler, men de små brikkene som du ser på minne-modulene. Er kjent for å være stabile og overklokkingsvennlige. TwinMos brikker med winbond er laget av minne chipper som ikke klarer kravene som feks Corsair xmx brikkene krever dermed blir de brukt i litt billigere ram brikker, dette inneberer at det forekommer større variasjoner på ytelsen til disse enn feks corsair xms som garanterer ytelsen på sine brikker. Har ikke tenkt på det på den måten... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Men i mange tester slår Twinmos m/Wb Corsair XMS, begge med BH5 chip. Men du kan være riktig uheldig når du kjøper Twinmos og få noe skikkelig scheit Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Skal prøve å gjøre grundigere søk i ettertiden. Takk skal dere ha alle sammen, nå ble jeg endel klokere. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 TwinMos brikker med winbond er laget av minne chipper som ikke klarer kravene som feks Corsair xmx brikkene krever dermed blir de brukt i litt billigere ram brikker, dette inneberer at det forekommer større variasjoner på ytelsen til disse enn feks corsair xms som garanterer ytelsen på sine brikker. Ehh? Det blir nesten like tåpelig som å si at AMD bruker de komponentene som Intel ikke kan godkjenne til sin egen produksjonslinje... Nei den må du lengere ut på landet med "Snekker`n" ! Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 TwinMos brikker med winbond er laget av minne chipper som ikke klarer kravene som feks Corsair xmx brikkene krever dermed blir de brukt i litt billigere ram brikker, dette inneberer at det forekommer større variasjoner på ytelsen til disse enn feks corsair xms som garanterer ytelsen på sine brikker. Ehh? Det blir nesten like tåpelig som å si at AMD bruker de komponentene som Intel ikke kan godkjenne til sin egen produksjonslinje... Nei den må du lengere ut på landet med "Snekker`n" ! Jepp, spesielt med tanke på at Corsair XMS også er utstyrt med Winbond minnechipper Corsair XMS ble tidligere levert med høykvalitets Samsung minnechipper, men nå bruker også de Winbond... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 TwinMos brikker med winbond er laget av minne chipper som ikke klarer kravene som feks Corsair xmx brikkene krever dermed blir de brukt i litt billigere ram brikker, dette inneberer at det forekommer større variasjoner på ytelsen til disse enn feks corsair xms som garanterer ytelsen på sine brikker. Ehh? Det blir nesten like tåpelig som å si at AMD bruker de komponentene som Intel ikke kan godkjenne til sin egen produksjonslinje... Nei den må du lengere ut på landet med "Snekker`n" ! Vel om jeg må ut på landet får vi se på, du kan jo ta kontakt med feks komplett som selger dem så får du dette bekreftet,har selv snakket med dem, Lenke til kommentar
jokki Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 hørtes jo ganske logisk ut spør du meg. Alle minnebrikker blir jo ikke produsert helt like heller ikke cpu-er produsert.Det er veldig få som vet hvordan cpu-er blir produsert og hva som bestemmer hastigheten på dem. Leste i et eller annet blad eller på internett at de testa cpu-en etter på for og finne ut hva slags hastighet som passet best(dette var snakk om amd). Dermed KAN du for eksempel få corsair minne som er dårligere og klokke en twinmos og av og til corsair som er mye bedre og klokke en twinmos. Men generelt sett skal minnebrikkene til corsair være de beste. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 hørtes jo ganske logisk ut spør du meg.Alle minnebrikker blir jo ikke produsert helt like heller ikke cpu-er produsert.Det er veldig få som vet hvordan cpu-er blir produsert og hva som bestemmer hastigheten på dem. Leste i et eller annet blad eller på internett at de testa cpu-en etter på for og finne ut hva slags hastighet som passet best(dette var snakk om amd). Dermed KAN du for eksempel få corsair minne som er dårligere og klokke en twinmos og av og til corsair som er mye bedre og klokke en twinmos. Men generelt sett skal minnebrikkene til corsair være de beste. Ja selvfølgelig er corsair brikkene bedre, du får da brikker som er garantert en hastighet+ at brikkene har livstidsgaranti, problemet her på forumet er at enkelte har så store skylapper for øynene at de ikke er istand til å innrømme at akkurat det de har ikke er det "beste" på markede, man får hva man betaler for. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 å det kommer fra en man som ikke har corsair. du overrasker meg. somregel er det de folkene med corsair som sier at corsiar er best men du er et untak. Noen andre som har lest det som jeg hadde lest om amd prossesorene?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 å det kommer fra en man som ikke har corsair.du overrasker meg. somregel er det de folkene med corsair som sier at corsiar er best men du er et untak. Noen andre som har lest det som jeg hadde lest om amd prossesorene?? Sier ikke at de er best, men de er bedre enn TwinMos, Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 å det kommer fra en man som ikke har corsair.du overrasker meg. somregel er det de folkene med corsair som sier at corsiar er best men du er et untak. Noen andre som har lest det som jeg hadde lest om amd prossesorene?? Sier ikke at de er best, men de er bedre enn TwinMos, Sier meg enig her.. Corsair XMS klokker som regel bedre enn Twinmos /m Winbond.. men det er ikke alltid. At Corsair kjøper håndplukkende 1. sorterings chipper, og Twinmos kjøper vanlige (ikke håndplukkede) chipper er jo også ganske logisk. Det ser vi jo på prisforskjellen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 å det kommer fra en man som ikke har corsair.du overrasker meg. somregel er det de folkene med corsair som sier at corsiar er best men du er et untak. Noen andre som har lest det som jeg hadde lest om amd prossesorene?? Sier ikke at de er best, men de er bedre enn TwinMos, Sier meg enig her.. Corsair XMS klokker som regel bedre enn Twinmos /m Winbond.. men det er ikke alltid. At Corsair kjøper håndplukkende 1. sorterings chipper, og Twinmos kjøper vanlige (ikke håndplukkede) chipper er jo også ganske logisk. Det ser vi jo på prisforskjellen. Ja, det er jo det jeg har prøvd å si Corsair garanterer hastigheten på brikkene det gjør ikke TwinMos dermed kan du få en som er like rask og en annen som er meget svak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå