Glennski Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hei. Jeg vurderer å ta romteknolog-utdanning. Greia er at jeg idag jobber som elektriker og har tatt grunnkurs og vk1 elektro. Om jeg skal bli det jeg ønsker må jeg gå vk1 elektronikk og så vk2 romteknologi. Hvordan er det med å komme seg inn på videregående igjen? Må jeg stå for utgiftene selv? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei. Jeg vurderer å ta romteknolog-utdanning. Greia er at jeg idag jobber som elektriker og har tatt grunnkurs og vk1 elektro. Om jeg skal bli det jeg ønsker må jeg gå vk1 elektronikk og så vk2 romteknologi. Hvordan er det med å komme seg inn på videregående igjen? Må jeg stå for utgiftene selv? Hvor gammel er du da? Tviler du har ungdoms rett enda Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Hei. Jeg vurderer å ta romteknolog-utdanning. Greia er at jeg idag jobber som elektriker og har tatt grunnkurs og vk1 elektro. Om jeg skal bli det jeg ønsker må jeg gå vk1 elektronikk og så vk2 romteknologi. Hvordan er det med å komme seg inn på videregående igjen? Må jeg stå for utgiftene selv? Hvor gammel er du da? Tviler du har ungdoms rett enda Hehe, er 21 nå, men begynner nok ikke på skolen før jeg er rundet 23 tenker jeg. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg lurer på det samme som Glennski, så håper det er noen som kan hjelpe oss her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 I Norge så har du 3 års ungdoms rett til videregående opplæring. Kilde: http://www.vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/?Artikkel=010789&ASP=18921904&Ran=91505&Niva=V&Return=WA_Artikkel&Forside=Radgiver&Bok=009799&TP=09-08-10 Du har tatt VG1 elektro, da trenger du bare å ta et nytt VG2 Romteknologi ved en videregående skole som tilbyr dette utdanningsprogrammet. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 I Norge så har du 3 års ungdoms rett til videregående opplæring. Kilde: http://www.vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/?Artikkel=010789&ASP=18921904&Ran=91505&Niva=V&Return=WA_Artikkel&Forside=Radgiver&Bok=009799&TP=09-08-10 Du har tatt VG1 elektro, da trenger du bare å ta et nytt VG2 Romteknologi ved en videregående skole som tilbyr dette utdanningsprogrammet. Så det vil si at jeg får VG2 og må stå for VG3 selv? I og med at jeg har tatt 2 år på videregående allerede.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 I Norge så har du 3 års ungdoms rett til videregående opplæring. Kilde: http://www.vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/?Artikkel=010789&ASP=18921904&Ran=91505&Niva=V&Return=WA_Artikkel&Forside=Radgiver&Bok=009799&TP=09-08-10 Du har tatt VG1 elektro, da trenger du bare å ta et nytt VG2 Romteknologi ved en videregående skole som tilbyr dette utdanningsprogrammet. Så det vil si at jeg får VG2 og må stå for VG3 selv? I og med at jeg har tatt 2 år på videregående allerede.. Ikke helt. Jeg har tatt VG1 teknikk og industriell produksjon, så VG1 bygg og anlegg, så VG2 klima, miljø og energi, og VG3 allmenn påbygg nå til høsten. Alle disse fire årene har jeg søkt med ungdoms rett. Jeg vet ikke hvorfor men i teorien skulle den ha opphørt i VG2 men ifølge søknaden på Vigo.no så søkte jeg på allmenn påbygg med ungdoms rett og kom inn på førsteinntaket. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Okei, det høres jo bra ut Man kan altså klare å få alt på ungdomsretten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå