Teza Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Av nysgjerrighet har jeg skaffet meg mobilt bredbånd fra ICE, med ruteren D-35 og ekstern antenne. Bredbåndet har fungert så langt og nå ønsker jeg og utvide eksperimentet med IP-telefoni. Ønsket er å benytte IP telefoni på denne ruteren kun ved hjelp av en mobiltelefon. IP-telefon abonnementet må ha eget nummer slik at alle kan ringe til meg på normal måte. Planen er at jeg har med denne ruteren enten det er på biltur, båten eller på hytta. Om nødvendig og hvis mulig, kan jeg sette på ekstern antenne for å øke rekkevidden på den trådløse sonen til ruteren, for å forbedre rekkevidden til telefonen. Har vurdert en Iphone4, men misliker måten Apple prøver å bestemme over alt og alle, så har funnet HTC Desire som virker som et bedre alternativ for dette oppsettet. Litt dyrt å kjøpe telefon og ekstrautstyr, så prøver å finne en løsning som vil fungere med en gang, i stede for å måtte kjøpe enda en ny telefon for å få det til. Noen som har erfaring fra tilsvarende oppsett, eller som vet hvordan dette kan gjøres på en god måte? Hvilen leverandør bør man velge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå